• MrXSweden

Kapell till barnvagn?

Är det någon som har koll på var man kan köpa ett kapell till en Emmaljunga Double Viking?

Problemet är att vi har inte plats att ha den stående i hallen så vi behöver ha den på vår uteplats men då behöver vi ha ett kapell.

Vi har letat men inte funnit något.

• Svar på tråden Kapell till barnvagn?
  • viseversa

Mot att den blir solblekt och blöt eller? Kommer den stå ute alltså? Tror isåfall inte ens ett kapell skyddar mot möglet som kommer börja växa på vagnens textiler om den ska stå ute.

• viseversa

Ni får skaffa ett torrt isolerat ställe att ha den på. Står den ute under endast tak där det kan blåsa och regna in och fult kommer in så kommer den bli förstörd jag lovar.

• viseversa
    viseversa skrev 2016-05-29 09:02:24 följande:

Ni får skaffa ett torrt isolerat ställe att ha den på. Står den ute under endast tak där det kan blåsa och regna in och fult kommer in så kommer den bli förstörd jag lovar.

Och fukt kommer in ska det stå.
  • MrXSweden

Klart att den kommer att bli förstörd om den endast står under ett tak utan skydd på sidorna, det är därför jag är intresserad av ett kapell.

• MrXSweden

Grillkapell kanske? De är ju isolerade med. Nån som har någon idé om var jag hittar ett med rätt storlek? Och inte ett som kostar ett par tusen..

• viseversa

Alltså det jag menar är att ett kapell inte kommer räcka för att skydda vagnen fullt ut. du får antingen hitta ett sätt att ha den inne eller bygga ett väl isolerat förrgår ute på tomten.

Svar på tråden Kapell till barnvagn?