• Kokosflingor

Slutat med ppiller - gravid??

Hej!

Slutade med ppiller (efter 10 års användning) för två veckor sedan. Har sedan dess haft ont i magen/äggstockarna.  Hade sex dagen innan jag slutade och en vecka efter jag slutat. Är dessa bara efter-piller-symptom eller ska man ta gravtest? ;O

• Svar på tråden Slutat med ppiller - gravid??
  • Långbenopluto

Du bör läsa på hur kvinnokroppen fungerar.

1. När man slutar med p-piller kan det ta flera månader att få igång kroppens hormoner.

2. Man får ägglossning ca 2 veckor innan mens, då kan man bli gravid.

3. Man kan ta g-test ca 2 veckor EFTER ägglossningen om inte mensen kommit.

• Kokosflingor
    Scalaren skrev 2016-05-29 20:27:21 följande:

Du bör läsa på hur kvinnokroppen fungerar.

1. När man slutar med p-piller kan det ta flera månader att få igång kroppens hormoner.

2. Man får ägglossning ca 2 veckor innan mens, då kan man bli gravid.

3. Man kan ta g-test ca 2 veckor EFTER ägglossningen om inte mensen kommit.

Det vet jag, men de som blivit gravida direkt efter att ha slutat med preventivmedel då?  När har de testat sig ?

Jag har ömma bröst och värk i tjejmagen.. .

• glittersol
    Kokosflingor skrev 2016-05-29 21:22:52 följande:

Det vet jag, men de som blivit gravida direkt efter att ha slutat med preventivmedel då?  När har de testat sig ?

Jag har ömma bröst och värk i tjejmagen.. .

Sorry men det låter som biverkningar av att du slutat med tabletterna

Jag fick också så men annars prova att testa men tror tyvärr inte att du kommer få plus men håller tummarna. Det kan också vara ägglossning på g!

Var beredd på att det troligtvis kommer att ta tid, snittet är runt sju månader upp till ett år!
  • jeennyy

Jag vart gravid (med första barnet) direkt efter jag slutade med p-piller, så beror nog allt på person till person hur fort det går. :) Hade haft p-piller i många år. 

Svar på tråden Slutat med ppiller - gravid??