• Forumit

Naturligt krull eller pålagt?

Se på bilderna, måste väl vara pålagt med så olika färg?

www.google.se/search&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi--vv-moTNAhVJFSwKHa2yBV4QsAQIGw&biw=1094&bih=692

• Svar på tråden Naturligt krull eller pålagt?
  • EnAnonumius
    Forumit skrev 2016-05-31 13:34:06 följande:
    Se på bilderna, måste väl vara pålagt med så olika färg?

www.google.se/search?q=Amanda+Lind&client=fir...:sv-SE:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi--vv-moTNAhVJFSwKHa2yBV4QsAQIGw&biw=1094&bih=692
    Det ENDA jag hittade när jag tog en "copy past" på din länk (då den inte går att klicka på direkt), var en massa bilden i början på en och samma tjej, (Amanda Lind som går att utläsa i länken) i dreadlocks med hårfärgen mörk askblond. Samma hårfärg jag har naturligt. 

Sedan så kan olika bakgrundsljus, baserat på väder och omkringliggande miljö, göra att man det ger intrycket av att man har "olika färger". 

Så vad är alla dessa "olika färger" du pratar om?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Forumit
    EnAnonumius skrev 2016-05-31 14:58:47 följande:
    Det ENDA jag hittade när jag tog en "copy past" på din länk (då den inte går att klicka på direkt), var en massa bilden i början på en och samma tjej, (Amanda Lind som går att utläsa i länken) i dreadlocks med hårfärgen mörk askblond. Samma hårfärg jag har naturligt. 

Sedan så kan olika bakgrundsljus, baserat på väder och omkringliggande miljö, göra att man det ger intrycket av att man har "olika färger". 

Så vad är alla dessa "olika färger" du pratar om?
    Mörkt uppe och ljusbrunt bakom www.google.se/search&client=firefox-a&rls=org.mozilla

• Bibbielou

Det ljusa håret är ju mycket äldre än det närmast huvudet och har därför hunnit bli solblekt.

• EnAnonumius
    Forumit skrev 2016-05-31 15:03:45 följande:
    Mörkt uppe och ljusbrunt bakom www.google.se/search?q=Amanda+Lind&client=fir...

Jaha har du hört talas om solblekning?

Äldre hår har en tendens att se ljusare ut då det hunnit blekas (ljusna upp) av solen och "ny utvuxet" hår ser mörkare ut för de har aldrig hunnits bleka av solen.

Sedan för den som har vanligt utsläppt hår kan se nyansskillnad mot "ythåret" och "håret som ligger under ytan" "ythåret" är ljusare och håret under ytan är lite mörkare.

Detta (läs ovan stycken) och olika ljus i den kringliggande miljön som korten är tagna i kan ge en illusion om att man har "olika nyanser".

Sen nej det "måste" inte alls vara pålagt med olika färg. Bara för att det ger intrycket av att det är så.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Naturligt krull eller pålagt?