• Världens lyckligaste kille

Tjejen har tappat all lust

Vårat förhållande har varit helt suveränt i 2 år nu... men min sambo har tappat precis ALL lust till sex, eller rättare sagt att mysa över huvudtaget... försöker jag hångla med henne (menar så typ myshångla som man gör för att visa att man älskar någon, eller hur man nu kan förklara... inte pervershångla iaf...) så drar hon sig alltid bort efter en typ 2-3 pussar, ibland bara sådär och ibland med en anledning, t.ex "jag ser inte tv:n"

Jag jobbar väldigt mycket och hon säger då att hon saknar mig, längtar efter mig, vill h mig hemma... men när jag väl kommer hem är det typ dött... alltså sitter vi i soffan reagerar hon inte ens på om jag sover, sitter i andra änden soffan... aa ni fattar. Går givetvis inte att ta upp detta med henne... får bara svar som "så är det ju inte" och åt det hållet. Eller så blir hon arg... givetvis är det alltid jag som blir skurken, säger till er som jag sagt till henne, "Jag skiter egentligen i sexet, det är inte det viktigaste... men hon slutar visa kärlek... tycker naturligtvis det här känns skit... tänk er själva att ni kommer hem efter ett par dagars jobb... ni ställer upp till 100, lagar mat, diskar, städar av... ja allt för att hon ska känna att jag bryr mig och jobbar så pass mycket för VÅR skull... Försöker myshångla lite och får "jag vill se tv:n" till svar... vad ska jag göra? Någon som upplevt liknande? Eller vafan... någon som bara vill slänga in en klapp på axeln? Känns som om hon inte är kär i mig längre... eller rättare sagt som om vi vore typ... 100 år gamla... hon beter sig som min mormor gjorde med sin man och dom hade varit gifta i 72 år...

• Svar på tråden Tjejen har tappat all lust
    JohannaSaGo skrev 2016-06-01 22:16:33 följande:

Prata om det!! Kan inte bli bättre annars, berätta att du känner dig oälskad så får hon tänka på vad hon verkligen känner och varför hon beter sig då. 

Har gjort så, hon får dåligt samvete, säger att hon älskar mig och att det inte är mitt fel att hon bara inte vill nånting alls i mysväg nu... men verkligen allt annat är superbra... men som osäker kille känns allt såklart som katastrof!
    Anonym (9) skrev 2016-06-01 21:15:53 följande:

låter som om hon tröttnat på dig. 

har du försökt prata om saken med henne?

Mår hon dåligt över något annat som kan vara anledning? Depression, stress?

Hon säger att hon är stressad... Depression vet jag inte men hennes familj är inte så snälla mot henne så kan säkert vara nåt åt det hållet... kan verkligen inget om sånt här... :/
  • Anonym (Sigma)

Kvinnor är komplett omöjliga att förstå sig på.

Lyssna inte på vad hon säger, utan analysera hennes handlingar och dra slutsatser och fatta dina beslut utifrån dessa.

Ställer du henne mot väggen kommer hon ändå bara slingra sig istället för att ta bladet från mun.

Hon lever numera ihop för att utnyttja dig, för du är snäll, levererar markservice och trygghet och sätter inte ner foten. Men vill inte leverera det en man har störst behov av. Hur länge till orkar du vara utan kramar och närhet utan att gradvis brytas ner som människa?

• Celines Essence

Jag tycker i att det låter som att hon inte har tillräckligt med känslor för dig.

Visst kan hon må dåligt, men det borde du märka även på annat sätt. Aldrig fel att ställa frågor om hur hon mår. Är det "bara" är närheten som uteblir är det nog känslor och kärlek som brister, och det kan du nog inte göra något åt. Det brukar dock vara svårt att få raka svar när det handlar om kärlek. Vad hon än säger måste du KÄNNA dig älskad och omtyckt. Du kan ju prova att berätta precis som du känner. Lugnt och samlat. Blir inget bättre är det nog dax att lämna.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Rianna)

Tycker du ska ta upp det med henne, har hon tappat sexlusten så kan det vara p-pillren eller annat som påverkar. Kan ju också vara att hon är för stressad, deppad eller?
    Finns ju annars lustpiller för kvinnor som kan hjälpa, tycker iallafall att det är viktigt att ta upp saken och prata om det för du mår ju inte bra av det!

• Marten
    Anonym (Rianna) skrev 2016-06-02 12:37:48 följande:

Tycker du ska ta upp det med henne, har hon tappat sexlusten så kan det vara p-pillren eller annat som påverkar. Kan ju också vara att hon är för stressad, deppad eller?
    Finns ju annars lustpiller för kvinnor som kan hjälpa, tycker iallafall att det är viktigt att ta upp saken och prata om det för du mår ju inte bra av det!

Har du provat dessa piller eftersom du rekommenderar dem?

Låter som humbug för mig, örter och annat jox till fantasipriser.
  • Anonym (:))

Detta låter bekant, är din sambo möjligtvis gravid också?

#Celines. Hon mår dåligt på annat sätt också... mycket skit med hennes familj... Och nej anonym, min sambo är inte gravid :) men kan det vara så pass då att allt beror på att hon har det stressigt/jobbigt?

• Mrs Okänd

Jo, det kan bero på stress och att det är jobbigt i livet och då går det ju att jobba på det. Hur länge har det varit så? Har man mycket att tänka på så kan ju det ta bort mycket lust. I alla fall för mig och det borde finnas fler som känner likadant. Se om du kan prata med henne ur en annan vinkel, "att du ser att hon mår dåligt" och inte "varför har vi aldrig sex".

• Karlfn
    Mrs Okänd skrev 2016-06-03 07:50:22 följande:
     Se om du kan prata med henne ur en annan vinkel, "att du ser att hon mår dåligt" och inte "varför har vi aldrig sex".
    Håller med ovanstående.
    Stress och andra tunga saker i livet kan utan tvekan påverka sexlusten, men också lusten till allt annat!  
    Om det är en sådan period, så tala om det i första hand, det är det viktigaste.

Sen tycker jag det ibland är bra att "sätta målsättningen" (usch vad hemskt det uttrycket låter) lägre - alltså att sikta in sig på att sitta nära tillsammans framför tv:n och hålla o varandra (eller vad man nu vill... kramas.. ) - och inte göra det med en förhoppning eller ens tanke på att det kan gå längre. Och jag menar alltså att man till och med kan säga det - så behöver det inte uppkomma några krav - inbillade eller verkliga.

Men jag hör dig. Lever i ett förhållande sedan 15 år där vi har mkt olika lustnivåer. Det är frustrerande och tungt och rent av ensamt. 
  • Mrs Okänd
    Karlfn skrev 2016-06-06 22:54:09 följande:
    Håller med ovanstående.
    Stress och andra tunga saker i livet kan utan tvekan påverka sexlusten, men också lusten till allt annat!  
    Om det är en sådan period, så tala om det i första hand, det är det viktigaste.

Sen tycker jag det ibland är bra att "sätta målsättningen" (usch vad hemskt det uttrycket låter) lägre - alltså att sikta in sig på att sitta nära tillsammans framför tv:n och hålla o varandra (eller vad man nu vill... kramas.. ) - och inte göra det med en förhoppning eller ens tanke på att det kan gå längre. Och jag menar alltså att man till och med kan säga det - så behöver det inte uppkomma några krav - inbillade eller verkliga.

Men jag hör dig. Lever i ett förhållande sedan 15 år där vi har mkt olika lustnivåer. Det är frustrerande och tungt och rent av ensamt. 
    Håller med dig också. Eller stänga av TV:n helt och bara sitta jämte varann, kanske vara tysta eller prata med varann. Sånt man gjorde som nyförälskade. Hur stor del av tiden ägnar man varann åt "aktivt lyssnande"? Sen tror jag, om man stänger av all media så kanske man får lite "tråkigt" och hellre har sex än att inte göra något. Men det gäller ju att båda är med på detta och inte tycker att det är ett tvång, det tar ju lite tid att komma framåt.

Hehe..ska nog lyssna på mina egna råd.
  • Anonym (bortahemma)

Spontant låter det lite som hon surar för att du jobbar och är borta så mycket. Rent logiskt så lär man känna varandra mer genom att umgås och göra saker tillsammans och genom det skapa ett "Vi". Även om ni har kommit överens om att det är okej att du jobbar så mycket  för ER skull, så ändras tänkanden och tyckanden under resans gång. Prata med varandra om det och fråga henne hur hon mår och känner kring Er och det ni har just nu. Vad vill hon och vad vill du med Er!? Alla vill ha uppmärksamhet och uppmuntran och känna att man blir bekräftad.

• Karlfn
    Mrs Okänd skrev 2016-06-07 07:02:41 följande:
    Hehe..ska nog lyssna på mina egna råd.
    Ja, jag önskar jag också gjorde det emellanåt ;)

Hej! Tack för alla svar! Har en förklaring på allting nu... men tyvärr för det vars mer problem med sig... Hennes kompis lyckades få ur henne att hon är som hon är för att hon vill få bekräftelse av sin familj (som inte är den bästa) då är ju min fråga varför detta går ut över mig... kan tillägga att jag sen igår bytt jobb... jobbar nu 07-17 varje dag och är ledig helger osv så nu träffas vi klokt. Och åter igen! Tack alla för er hjälp! Det uppskattas djupt! Fortsätt så!!

Svar på tråden Tjejen har tappat all lust