• Anonym (Bonustt)

Har ni bonus hemma vid t ex skollov?

Är lite nyfiken på hur ni bonusförälder gör som är föräldralediga med bebis. Har ni även bonusbarnet/barnen hemma från fritids när det är tex skollov?

• Svar på tråden Har ni bonus hemma vid t ex skollov?
  • Anonym (Mamma)
    Ess skrev 2016-06-06 13:26:24 följande:
    Du skrev INNAN jag skaffar barn så .......
    Jag skrev hur jag GJORDE när jag var föräldraledig. Så vad är det nu som ska va lika innan jag skaffar mina redan befintliga barn?
    Jag skrev inte att du var fl utan frågade hur du gjorde med bonusarna innan du fick barn
  • Anonym (Mamma)
    BioBonus skrev 2016-06-06 13:16:45 följande:
    Inte i närheten av vad?
    Att någon inte kunnat ha sin / sina bonusar hemma vid lov när dom är fl
  • BioBonus
    Anonym (Mamma) skrev 2016-06-06 14:22:02 följande:

Har du?
  • Anonym (dp)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-06-06 12:11:04 följande:

Inte ett dugg men vad jag än skriver som svar på dina inlägg så förstår du ju inte . Kan inte vara tydligare så antar att du bara provocerar o det biter inte på mig :)

Jag har inte skrivit det du påstår, du kan ju läsa igen så ser du det.
  • Anonym (Mamma)
    BioBonus skrev 2016-06-06 14:34:26 följande:
    Har du?
    Bonusar hemma ja med glädje
  • Ess
    Anonym (Mamma) skrev 2016-06-06 14:21:16 följande:
    Jag skrev inte att du var fl utan frågade hur du gjorde med bonusarna innan du fick barn
    Jag gjorde inte ett dugg med eller för dem. Deras pappa passade upp dem helt utan min hjälp.
  • Brumma
    Anonym (Mamma) skrev 2016-06-06 12:32:47 följande:

Som jag skrev så bör man läsa hela konversationen , mina o citerade inlägg .

Läser man bara det man vill läsa så drar man egna slutsatser

Jag har läst alla inlägg och du skrev fortfarande att ingen ger upp någonting för att man har bonus hemma på lov.

Jag drar inga slutsatser av det alls utan citerade bara ORDAGRANT vad du skrev. Att ingen ger upp någonting.

Hur tycker du att man skall tolka det du skrev annars?
  • Ester69
    Anonym (Mamma) skrev 2016-06-06 14:22:02 följande:

Har aldrig haft sambos barn hemma även då jag jobbat bara helg en period och varit ledig i veckorna. Veckorna har varit min helg och då ville jag göra vad jag ville inte vara passupp åt hans barn.
  • BioBonus
    Anonym (Mamma) skrev 2016-06-06 16:15:30 följande:

Bonusar hemma ja med glädje

Ren nyfikenhet. Hur gamla var dina bonusar när du var föräldraledig med ditt första barn och hade de hemma? Var de hemma heltid eller bara på loven? Hade du varit en del av deras liv länge innan så du hade hunnit skapa en egen relation med dem innan?
  • Anonym (Mamma)
    BioBonus skrev 2016-06-06 21:28:05 följande:
    Ren nyfikenhet. Hur gamla var dina bonusar när du var föräldraledig med ditt första barn och hade de hemma? Var de hemma heltid eller bara på loven? Hade du varit en del av deras liv länge innan så du hade hunnit skapa en egen relation med dem innan?
    Det står i tråden att min mans 3 åring inte hade börjar på dagis än då så hon var hemma mig när mannen var på jobb o fritidsintressen när det var vår vecka
  • Anonym (Mamma)
    Brumma skrev 2016-06-06 19:19:13 följande:
    Jag har läst alla inlägg och du skrev fortfarande att ingen ger upp någonting för att man har bonus hemma på lov.

Jag drar inga slutsatser av det alls utan citerade bara ORDAGRANT vad du skrev. Att ingen ger upp någonting.

Hur tycker du att man skall tolka det du skrev annars?
    Man behöver inte ge upp allt för att ha en bonus hemma på lov
  • Brumma
    Anonym (Mamma) skrev 2016-06-06 22:09:19 följande:

Nej. Men det är skillnad att inte ge upp allt och att inte ge upp något. Vilket var vad du skrev.

Och om man inte VILL ge upp något alls med sin egen tid så är det ju inget måste.

Man är inte förälder till bonusbarnen.
  • Brumma
    Anonym (Mamma) skrev 2016-06-06 22:09:19 följande:

Jag tänker som så här :)

Kanske läser du in saker i vad Anonym (dp) skriver (som personen faktiskt inte skrivit) för att du själv skriver saker men vill att man inte skall läsa vad du skriver utan istället tolka det till något annat?

Bara en fundering - det är svårt med skriven text ibland :)
  • Anonym (Mamma)
    Brumma skrev 2016-06-07 04:42:14 följande:
    Nej. Men det är skillnad att inte ge upp allt och att inte ge upp något. Vilket var vad du skrev.

Och om man inte VILL ge upp något alls med sin egen tid så är det ju inget måste.

Man är inte förälder till bonusbarnen.
    Nä man behöver inte ge upp allt för en vecka en heller då o då
  • lillterror
    Anonym (Mamma) skrev 2016-06-07 08:11:05 följande:

Fast du skrev faktiskt att man inte behöver ge upp NÅGOT, och du har fått hur många exempel som helst på saker folk anser sig behöva ge upp något. Nu är det dessutom sommarlov och sist jag kollade var det mer än någon enstaka vecka?

Har du så svårt att sätta dig in i hur andra tänker? Det finns fler sätt som är rätt, alla har inte samma förutsättningar, relationer, utgångspunkter osv. Ett sätt passar inte alla.
  • Brumma
    Anonym (Mamma) skrev 2016-06-07 08:11:05 följande:

Men jag påstår inte att man behöver ge upp allt.

Jag ifrågasätter ditt påstående att ingen behöver ge upp NÅGOT.

Menar du att du inte står för vad du skrivit? Eller tar du tillbaka det du skrivit?
  • Anonym (Mamma)
    Brumma skrev 2016-06-07 09:37:23 följande:
    Men jag påstår inte att man behöver ge upp allt.

Jag ifrågasätter ditt påstående att ingen behöver ge upp NÅGOT.

Menar du att du inte står för vad du skrivit? Eller tar du tillbaka det du skrivit?
    Med facit i hand behöver man faktiskt inte ge upp något alls om man inte vill
  • Brumma
    Anonym (Mamma) skrev 2016-06-07 09:39:36 följande:

Med facit i hand behöver man faktiskt inte ge upp något alls om man inte vill

Bra :)

Då står det alltså varje bonusförälder fritt att själva välja om de vill ha sina bonusbarn hemma när deras förälder inte är hemma med andra ord :)
  • Anonym (A)

Varför skulle man va barnvakt åt någon annans barn när man är hemma för att vara med sitt eget?

• Anonym (A)
    Anonym (En stor familj, inte flera små) skrev 2016-06-02 17:01:56 följande:
    Förstår helt ärligt mig inte på bonusföräldrar som "vägrar" hjälpa till med sina bonusbarn. Tycker inte ens det är att hjälpa till då det är ens familj. Men sen tycker jag det är märkligt med folk som blir tillsammans med en partner med barn sen innan om man inte kan acceptera bonusen, vilket verkar vara ganska vanligt så det är väl jag som är konstig då :P
    Andras barn är inte min familj, oavsett om jag har en relation med pappan till barnet eller inte.
Svar på tråden Har ni bonus hemma vid t ex skollov?