• Stesta

Gravid eller missfall?

10:e maj fick jag missfall, var då i v. 4+6. Blödde i ca tre dagar.

3 veckor och 2 dagar har nu gått och jag tog ett graviditetstest som visade gravid 1-2. Jag undrar om någon har vart med om att hcg:n har stannat i kroppen under så lång tid, eller om detta är en ny påbörjad graviditet? Hade vart helt underbart, men är orolig att det är hcg:n från missfallet som spökar ????

• Svar på tråden Gravid eller missfall?
  • Stesta

Oh, fick du mens som du skulle, eller ingen alls under de 7 veckorna?

• Långbenopluto
    Stesta skrev 2016-06-02 20:51:22 följande:
    Oh, fick du mens som du skulle, eller ingen alls under de 7 veckorna?
    Ingen mens alls, bara bruna flytningar..... 
  • Stesta
    Scalaren skrev 2016-06-02 21:13:39 följande:

Ingen mens alls, bara bruna flytningar..... 

:( har stickningar i brösten och känner mig allmänt svullen bara men kan inte hålla hoppet uppe. Ska vänta tills på tisdag har inte mensen kommit då och det fortfarande visar positivt får jag kontakta Gyn.
  • Långbenopluto
    Stesta skrev 2016-06-02 21:20:06 följande:
    :( har stickningar i brösten och känner mig allmänt svullen bara men kan inte hålla hoppet uppe. Ska vänta tills på tisdag har inte mensen kommit då och det fortfarande visar positivt får jag kontakta Gyn.
    När jag ringde gyn så sa dom att man kunde visa pos i 9 veckor om man hade otur och dom gör inget åt det.....
  • Anonym (nr6)

jag fick missfall 15 april..var då 4+2 så jag borde inte vetat att jag var gravid..fick gravid 1-2 sen blev det svagare på stickorna o så fick jag mens..hade ägglossning 2 veckor senare och fick + ganska tidigt..nu gravid 6+6 (var på gyn förra måndagen och det var en fosterblåsa)

• Stesta
    Anonym (nr6) skrev 2016-06-02 21:56:47 följande:

jag fick missfall 15 april..var då 4+2 så jag borde inte vetat att jag var gravid..fick gravid 1-2 sen blev det svagare på stickorna o så fick jag mens..hade ägglossning 2 veckor senare och fick + ganska tidigt..nu gravid 6+6 (var på gyn förra måndagen och det var en fosterblåsa)

Grattis till dig! Åh det är det man går och hoppas på ett plus. Jag testade inte något efter missfallet så vet inte om det har vart negativt eller bara fortsatt vara positivt. Måste ringa Gyn nästa vecka o se ifall de kan ta emot mig, orkar inte vänta flera veckor till och leva i ovisshet :(
  • Anonym (been there)

Men varför köper du inte bara vanliga gravtest och tar med några dagars mellanrum så du ser ifall de stegras? CB plus brukar man se stegring på nästan varje dag.

• Anonym (eller digitalt)
    Anonym (been there) skrev 2016-06-03 08:25:39 följande:

Men varför köper du inte bara vanliga gravtest och tar med några dagars mellanrum så du ser ifall de stegras? CB plus brukar man se stegring på nästan varje dag.

Ja eller ta digitalt om några dagar till så borde det ha slagit över till 2-3 om det är en frisk ny graviditet. 

Om hon inte vet hur CB plus såg ut när hon tog det digitala så är det ju omöjligt att se en stegring. Blir ju även väldigt dyrt med de testen, Beställ annars stickor från ex Testlagret, då kommer de hem dagen efter och de är med lätta följa stegring på, 

• EmelieB91

Jag fick MF i v.6, blödde en vecka och plussade igen efter 3 veckor. Jag testade dock minus efter MF och visste att det var en ny graviditet. Är nu i v.23 och allt ser fint ut.

• Anonym (been there)
    Anonym (eller digitalt) skrev 2016-06-03 08:31:44 följande:

Ja eller ta digitalt om några dagar till så borde det ha slagit över till 2-3 om det är en frisk ny graviditet. 

Om hon inte vet hur CB plus såg ut när hon tog det digitala så är det ju omöjligt att se en stegring. Blir ju även väldigt dyrt med de testen, Beställ annars stickor från ex Testlagret, då kommer de hem dagen efter och de är med lätta följa stegring på, 

Nej, verkligen urdumt att köpa fler digitala ju ifall det inte slår om i tid.
  • Anonym (eller digitalt)
    Anonym (been there) skrev 2016-06-03 09:05:39 följande:
    Nej, verkligen urdumt att köpa fler digitala ju ifall det inte slår om i tid.
    Varför? Isf vet du ju att det inte ökat. Borde ju verkligen slå om till på måndag om det utvecklas rätt och är en ny graviditet.
  • Stesta
    Anonym (eller digitalt) skrev 2016-06-03 09:11:53 följande:

Varför? Isf vet du ju att det inte ökat. Borde ju verkligen slå om till på måndag om det utvecklas rätt och är en ny graviditet.

Jag gjorde ett nytt digitalt och nu visar den 2-3 veckor så det stegrar :) får bara hålla tummarna den här gången!
Svar på tråden Gravid eller missfall?