• alexus0000

Driver någon med mig? Får ingen post!

Hej, 

Jag har haft problem i ett par månader med att jag inte får någon post utöver reklam och tidningar. Några gånger så har jag vetat att jag skulle få hem brev som inte har dykt upp, och frågat grannar om de har fått det av misstag och frågat brevbäraren.

För en månad sedan så skulle jag få ett superviktigt brev som inte dök upp. Ringde företaget som sade att det var skickat till min adress, men att de kunde skicka det igen. 

Idag var sista dagen som det skulle ha kommit, så jag åkte hem över lunchen för att tala med brevbäraren varför jag inte har fått det. Killen säger då till mig att han vet vilket brev jag talar om med att på min adress ligger det tydligen en "returanmälan" - INGEN POST FÅR DELAS UT TILL MIG!

Jag förstår först inte vad han pratar om, för jag ingen returanmälan liggande, och har aldrig ens hört talas om det, men nu ska han tydligen riva upp det.

Nu är min fråga ljuger brevbäraren? Finns det ens något sådant här? Jävlas någon med mig? Eller är det bara något fel i systemet? Finns det någon möjlighet att få reda på all post som har skickats tillbaka?

(Jag har förlorat viktiga bankpapper m.m. p.g.a. det här, och tycker det låter helt skjut att det kan ligga en returanmälan i mitt namn som jag inte har fått någon vetskap om!!)

• Svar på tråden Driver någon med mig? Får ingen post!
  • Birgitta02

Kanske har nån jävlats med dig och lagt in en returanmläan på dig? Några ovänner kanske? En kille du gjort slut med? Nån vän som är sur på dig?

• viseversa

Låter helt galet. Ring posten och prata med dom. Låter som någon jävlas ja.

• Aniiee

Hur länge har du bott på adressen? Det KAN vara någon som jävlas, men det kan också vara så att det är den förre boende som hade returanmälan, och det inte har uppmärksammats att någon annan bor där nu (har hänt flera gånger efter någon har dött, till exempel).

You are the creators and the curators of your own lives
  • zemer

Lättast är ju att ringa posten och fråga. Kontoret har ju bättre koll än brevbäraren.

• äldreochklokare

när man anmäler adressändring kan man välja på att kryssa i om man vill ha efterkänning eller om allt ska skickas tillbaka till avsändare. Troligen har du råkat kryssa i fel ruta

• Fontana

Ring och prata med Adressändring också (adressandring.se för info), det kan ju vara så att någon har anmält adressändring på dig, eller så kallad "Särskild postadress".

Låter skumt, det där måste du ta tag i.

• Fontana
    äldreochklokare skrev 2016-06-03 15:59:51 följande:

när man anmäler adressändring kan man välja på att kryssa i om man vill ha efterkänning eller om allt ska skickas tillbaka till avsändare. Troligen har du råkat kryssa i fel ruta

"eftersändning" menar du förstås, men det var inte det jag skulle kommentera:

Kryssar man i att posten skall sändas tillbaka så gäller det ju den gamla adressen, alltså post som kommer till den gamla adressen skickas tillbaka. Post som kommer till den nya adressen delas förstås ut.

Vi vet ju inte om ts har flyttat nyligen, vore intressant att få veta.
  • Fontana

Skriva först och tänka sen är tydligen vad som gäller på lördagsmorgonen.

Det är nog inte så mycket Adressändring du i första hand ska prata med, utan Skatteverkets Folkbokföringsavdelning. Det är ju de som har det officiella registret över adresser.

• ejpostenfan

Vi har drabbats i snart 2 år utan att posten kommer fram.
    Vi har anmält till polis ,post, post o telestyrelse.
    Vi har försökt få någon advokat att hjälpa oss.

Fortfarande ingen hjälp !!

Anmäl till Post o telestyrelsen som är den instans som staten utsett skall
    övervaka att postgången fungerar.

Vi fick ett svar att man inte kan garantera postgången.

Detta gör det fritt fram för alla som vill att skicka falska fakturor som ni sedan
    kan driva in med hjälp av kronofogdemyndigheten.
    Fullt möjligt eftersom adressaten inte hört av sig i tid.
    (för att ingen post kommer fram).
    Så har rätten att opponera sig förverkats.

Så vi har ett rättsystem som förutsätter att posten fungerar och en
    post och telestyrelse som intygar att det inte fungerar båda har samma uppdragsgivare !!!

En guldgruva för inkassobolag.

Vi har drabbats av ovanstående och det är alltså fullt möjligt i Sverige 2016

postgång
  • AnnnaJohannna

Hej 
    vad jag hade gjort kvickt om du inte redan har gjort det är skaffa ett ID-skydd på uc, så att du snabbt får info om någon försöker ta en kredit på dej...
    Hoppas du får slut med trakasserierna..

Svar på tråden Driver någon med mig? Får ingen post!