• Noomi75

Bebis ratar tvärt bröstet - pga mammografin?

Jag ammar min 8 mån bebis på morgonen enbart. Var på mammografi i förrgår, och igår och idag så har hon helt ratat bröstet? Nästan satt dit munnen, men sen ångrat sig?? Aldrig varit med om det tidigare.... Äter även just nu en antibiotikakur och är inne på dag 10 - kan jag/brösten "lukta" annorlunda pga det? Eller är det bra det att det kommer så lite ur dem att hon tvärt bestämt sig för att sluta??

Någon som vart med om liknande??

• Svar på tråden Bebis ratar tvärt bröstet - pga mammografin?
  • Kasperina

Båda mina barn har slutat tvärt efter 3-4 månader. Den första slutade när jag fick tillbaks mensen, den andra kom plötsligt på att hon inte gillade varm mat och vägrade äta något som var varmare än rumstemperatur...

• Valkyria75

Mammografin påverkar inget alls.

Antibiotikan kanske kan göra att det luktar eller smakar annorlunda dock, det vet jag inte.

Eller så ville ditt barn sluta nu helt enkelt. Det är ju inte helt ovanligt att en 8-mån slutar amma och går över till riktig mat.

• Noomi75

Man har ju haft funderingar på hur och när man ska sluta amma, men hade ju tänkt fortsätta ett tag till iaf... Känns lite sorgligt om hon bestämt sig för att sluta - Samtidigt som det (isf) känns bra att det gick så lätt. Får väl se hur brösten reagerar på det nu då... :/

Svar på tråden Bebis ratar tvärt bröstet - pga mammografin?