• korvenamanda

Kraftig "mensvärk" av orgasm! Gravid vecka 8.

Plussade förra veckan (v7) men har redan alltså då i vecka 6 fram tills nu fått sån kraftig mensvärk när jag och sambon ska mysa lite och det kommer för mig.. Måste avbryts för det gör så ont så det känns som om att jag ska kräkas!!

Är det fler som varit med om detta? Kommer man inte kunna njuta under hela graviditeten?

• Svar på tråden Kraftig "mensvärk" av orgasm! Gravid vecka 8.
  • Famous

Jag minns inte att jag fick direkt ont men däremot en obehagskänsla vid orgasm när jag var gravid. Magen blev stenhård längst ner. Har för mig det är livmodern som drar ihop sig.

• Linnis92

Jag får och har fått väldigt kraftiga sammandragningar när jag fått orgasm, så pass att jag inte kan röra mig alls.

Det har pågått hela graviditeten men blivit värre ju längre i graviditeten jag kommit. Nu vill jag helst inte få orgasm alls x)

Mensvärken har du för att livmodern växer och det kommer komma till och från under hela graviditeten,

• Kvinna84a
    korvenamanda skrev 2016-06-04 23:39:09 följande:

Plussade förra veckan (v7) men har redan alltså då i vecka 6 fram tills nu fått sån kraftig mensvärk när jag och sambon ska mysa lite och det kommer för mig.. Måste avbryts för det gör så ont så det känns som om att jag ska kräkas!!

Är det fler som varit med om detta? Kommer man inte kunna njuta under hela graviditeten?

Då är vi två :) Jag har som kramper efter orgasm och är i v.6 bara. Haft det sen bim. Jag var på vul för andra orsaker och då sa Gyn att jag hade cystor som orsakade kramperna efter orgasm. Men de är helt ofarliga och väldigt vanligt i tidig graviditet. Jag hoppas de försvinner och att man kan få mysa med sin man ett tag till in i graviditeten ;)
  • amalie79

Det var mitt första gravidtecken, kan ha det i mildare form innan mens också. Det försvann sen, på slutet hade jag dock smärtfria sammandragningar vid sex, men det var ju typ sista veckorna innan sonen föddes

• Cyanea

Så hade jag det också. Det gjorde så ont att jag inte ville ha sex på länge. Det var precis som för amalie79 ett av mina tidigaste tecken på att jag var gravid. Graviditeten gick strålande trots mycket sammandragningar senare, så det är nog inget att oroa sig över :) 

Svar på tråden Kraftig "mensvärk" av orgasm! Gravid vecka 8.