• Afni94

Gravid trots negativt test?

Hej! Jag fick barn för 2 1/2 månad sen och har nu planerat att sätta in en p-stav igen då vill ge hela världen till vår lilla son innan vi skaffar fler barn. Men då vi haft oskyddat sex efter förlossningen (inte så smart, jag vet) så skulle jag göra ett graviditetstest innan jag sätter in pstaven. Jag vet inte om jag inbillar mig men jag har sedan ett par dagar känt att mitt kiss luktar annorlunda, jag har molande värk i nedre delen av magen och är väldigt trött. Gjorde ett test för 2 dagar sen och det visade ett vääääldigt svagt plus men tänkte att det var ett spökstreck. Och trött blir man ju alltid med småbarn, den molande värken har jag tänkr att det kanske är mensen som kommer tillbaka snart. Blödde förra veckan i 1 dag men inget mer. Ju mer jag tänker på det desto mer börjar jag tvivla, jag ska självklart ta ett till test men tänkte vänta till veckan. Men vad tror ni? Kan jag vara gravid igen trots att det bara gått 2 1/2 månad efter förlossning?

• Svar på tråden Gravid trots negativt test?
  • Carambolan

Ja, det kan du absolut vara.

• Anonym (undrar)

Ville ni börja ha sex fort efter ni fått barn

• Afni94
    Anonym (undrar) skrev 2016-06-06 08:34:34 följande:

Ville ni börja ha sex fort efter ni fått barn

Ja vi längtade efter varandra antar jag. Det var ingenting som kändes konstigt med det så vi tyckte inte vi behövde vänta längre. Hade avslag bara ett par veckor och blödde inte speciellt länge heller.
Svar på tråden Gravid trots negativt test?