• mannajonna93

När kommer mensen igång?

Den 11/5 slutade jag med Cerazette, den 6/7 så får jag en blödning.
    Jag slutade med mina ppiller för att jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa barn, men tänkte höra när mensen kommer igång igen? Var det en såkallad "mellan blödning" eller var det faktiskt mensen som kom? Har haft lite blödning idag med, dock inte så kraftigt jag brukar ha andra dagen och det ser nästan ut som lite brunt "slem".
    Vad tror ni och vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden När kommer mensen igång?
  • Kokosflingor
    mannajonna93 skrev 2016-06-07 23:46:06 följande:

Den 11/5 slutade jag med Cerazette, den 6/7 så får jag en blödning.
    Jag slutade med mina ppiller för att jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa barn, men tänkte höra när mensen kommer igång igen? Var det en såkallad "mellan blödning" eller var det faktiskt mensen som kom? Har haft lite blödning idag med, dock inte så kraftigt jag brukar ha andra dagen och det ser nästan ut som lite brunt "slem".
    Vad tror ni och vad har ni för erfarenheter?

Hej! Är i samma sits, men slutade 17/5 och fick sen en mensliknande blödning.

Citerar från google "Den första blödningen som du fick när du slutade med p-piller var en så kallad bortfallsblödning. Man brukar få en sån blödning när man slutar att ta p-piller. Så det är ingen riktig mens. När man äter p-piller har man ingen ägglossning. Det är därför som det är ett så säkert skydd mot graviditet."

Så som du så får jag vänta in mensen, skulle vara intessant med andras erfarenheter :)

Svar på tråden När kommer mensen igång?