• MSL82

Emmaljungas city korg

Hej! Har en city cross som jag köpt begagnat. Står 2014 på chassit. City korgen som kom med hade lappen kvar och var helt oanvänd. Men till min fråga. Ska inte city korgen ha i byggt myggnät? Läser lite om det, vädringslucka och nån speciell botten/madrass. Min verkar inte ha det. Färgen är Black Denim, om det är olika:) Någon som vet hur det ska vara?

• Svar på tråden Emmaljungas city korg
  • Gladskit

Det kanske beror på vilken årsmodell det är på korgen?
    Vi hade en City Cross med korg precis i början när den modellen kom och då var korgen väldigt "basic" och hade inget myggnät eller vädringslucka.

• MSL82

[quote=76694686][quote-nick]Gladskit skrev 2016-06-08 08:14:35 följande:[/quote-nick]

Det kanske beror på vilken årsmodell det är på korgen?

Vi hade en City Cross med korg precis i början när den modellen kom och då var korgen väldigt "basic" och hade inget myggnät eller vädringslucka.

[/

Så kan d säkert vara. Men när hade du den? Denna var ju ny med lapp kvar och chassit är från 2014 så city korgen borde inte va äldre än det tänker jag?!

• Gladskit

Korgarna funkar även till tidigare/senare årsmodeller så vagn och korg måste ju inte vara från samma år.
    Vi hade en av de tidiga modellerna 2006/2007 nånting.

• Lillflickan

Vi köpte våren 2013. Det fanns då två varianter varav den ena var lite dyrare. Den dyrare hade inbyggt myggnät och vaggfunktion (totalt värdelös). Den billigare hade inte detta.

• MSL82
    Lillflickan skrev 2016-06-08 13:05:42 följande:

Vi köpte våren 2013. Det fanns då två varianter varav den ena var lite dyrare. Den dyrare hade inbyggt myggnät och vaggfunktion (totalt värdelös). Den billigare hade inte detta.

Tack! Då är det här nog den billigare bara. Har för mig det stod typ 2000kr på prislappen. Tror inte den är äldre än vagnen då det är samma tyg på både sitt och liggdel och enl säljaren (som nog inte luras då vi känner varandra) är det inköpt med chassit:)
Svar på tråden Emmaljungas city korg