• Ab86

Mammagrupp Bf okt

Någon som vill starta en mammagrupp för alla som har bf oktober. Så kan vi ge tips till varandra :)

• Svar på tråden Mammagrupp Bf okt
  • Ab86

Vad handlar ni för kläder inför sommaren ? Vart någonstans ?

• Dani84KR
    Ab86 skrev 2016-06-14 10:44:04 följande:

Vad handlar ni för kläder inför sommaren ? Vart någonstans ?

Jag var på Ullared, och måste säga att jag var väldigt besviken, det fanns inte mycket blev detta:

kollat mycket på HM, men inte köpt något ännu. 
  • ceciliajohansson

Jag ska till London imorgon och hoppas att Primark har mycket fint att erbjuda, både till mig och lillen i magen Skrattande Någon som varit där på länge?

• Sofie lin

Går gärna med här, har BF den 4 oktober väntar mitt andra barn en liten flicka. : )

• Hildina

Hej, hoppar in här, Bf 8/10 väntar vårt andra barn en liten pojke. Bor i Uppsala och har en 5 årig dotter född 2010.

• ceciliajohansson
    Eili skrev 2016-06-20 22:42:16 följande:

Hur mår ni alla?

Jag mår bra! Lite trött men annars toppen! Haft lite känningar runt svanskotan men det är väll foglossning eller nått sånt? Hur mår du?
  • Eili
    ceciliajohansson skrev 2016-06-21 18:04:12 följande:

Jag mår bra! Lite trött men annars toppen! Haft lite känningar runt svanskotan men det är väll foglossning eller nått sånt? Hur mår du?

Rent gravidmässigt mår jag bra. Min foglossning har faktiskt blivit bättre sedan jag träffade en sjukgymnast. Trött är jag i och för sig mest hela tiden.

Just nu ligger jag hemma i feber och det är inte alls särskilt kul. Tack och lov har den inte varit jättehög.

Här om dagen beställde jag och sambon barnvagn och nu börjar allt kännas mer verkligt :)
  • ceciliajohansson
    Eili skrev 2016-06-21 18:10:27 följande:
    Rent gravidmässigt mår jag bra. Min foglossning har faktiskt blivit bättre sedan jag träffade en sjukgymnast. Trött är jag i och för sig mest hela tiden.

Just nu ligger jag hemma i feber och det är inte alls särskilt kul. Tack och lov har den inte varit jättehög.

Här om dagen beställde jag och sambon barnvagn och nu börjar allt kännas mer verkligt :)
    Åh, fy då! Krya på dig!

Härligt med barnvagn ju! Våran står här i huset och jag provkör rätt ofta hahaFlört Vad blev det för vagn för eran del?
  • Eili
    ceciliajohansson skrev 2016-06-21 19:32:10 följande:

Åh, fy då! Krya på dig!

Härligt med barnvagn ju! Våran står här i huset och jag provkör rätt ofta haha Vad blev det för vagn för eran del?

Känns bra att ha börjat inhandla lite så att men sprider ut dett lite :)

Denna blev det, dock utan babyskydd då vi får det av min mamma. Vad valde ni för vagn?
  • ceciliajohansson
    Eili skrev 2016-06-21 19:53:59 följande:
    Känns bra att ha börjat inhandla lite så att men sprider ut dett lite :)

Denna blev det, dock utan babyskydd då vi får det av min mamma. Vad valde ni för vagn?
    Vi valde en Emmaljunga Edge. Känns superbra!
  • Dani84KR

Vi beställde våran igår. Blev en Emmaljunga Viking. Super nöjd

Köpte även babyskydd denna veckan medan de va rea på lekmer så det blev en Britax

Annars hoppas jag alla mår bra <3

• Eelisah

Hej alla väntande :) Jag hoppar in här och hoppas på god kontakt! Jag har bf 11 okt och haft en jättebra graviditet hittills, lite sammandragningar vid aktivitet som förhindrat min träning kanske men det kunde varit mkt värre. Klivit in i v 28 och nu börjar det kännas att vikten gått uppåt (+6,5 kg) ryggen säger ifrån och benen börjar domna lite när man stått mkt. Magen är tung och känner av ligamentssmärtor när jag är ute och går! Humöret dalar också och tröttheten är här igen. Hur mår ni och hur har ni mått? Kram!

• Ab86

Jag har ont i svanken/ högra sidan av ryggen/ låret. Kan knappt gå eller ens vända mig om i sängen. Det verkar vara ishias, har ett gravidbälte och ska få tens apparat samt glidmatta. Någon mer som har samma smärtor?

• Sofie lin

Jag har väldigt mycket sammandragningar mest hela tiden dock gör dom inte ont men så dryga.. Hade lika dant med min första. Har haft dessa sen vecka 15 och det blir bara mer och mer. Hoppas att bebisen stannar inne i 37 fulla veckor! Vecka 28+5 idag så det går ju framåt : )

Någon mer med mycket sammandragningar?

• Decibel84

Hejsan!
    kikar in här också, känns som man är med i en heldel oktober grupper:)

Väntar vårat första barn, 26 oktober.
    Har fått foglossning i blygdbenet och det är väl inte så skoj, blir dessutom värre så fort jag är kissnödig.
    Men jag tycker verkligen det är kanon att vara "så pass gravid" som jag är nu och ha semester...Fy katten om det hade varit exempelvis jauari och fullt ös på jobbet...phu!

• Mammatrams

Hej alla!
    Vi väntar vår 2a son 19/10, jag bloggar för att ventilera och inte snöa in för mycket i mig själv, men ibland är den här graviditeten, som är tyngre än min första, lite väl... in my face... för att det ska gå att rycka på axlarna sådär som jag skulle vilja. 
    Jag börjar bli orolig inför förlossningen. Jag ska inte tynga er med anledningar (jag har inga), men det är ju en stor grej med många faktorer som man inte kan påverka. 
    Hur känner ni? Och har ni börjat fundera på att det faktiskt är en liten människa inne i magen som antagligen skulle klara sig om hen föddes nu?

Skrev ett inlägg om hur graviditeten känns för mig just nu:

www.mammatrams.se/den-bekvama-graviditeten/

Mammatrams. Föräldraskapet med torr humor.
Svar på tråden Mammagrupp Bf okt