• Sunny1995

Kan inte somna!?

Är i vecka 20 nu och har sedan början av veckan inte kunnat somna på nätterna.. Är verkligen jättetrött men ligger bara och vrider och vänder på mig.. Ligger inte och tänker på nåt så kan inte vara det och jag ligger inte obekvämt heller.. vet att det är vanligt med att sömnen blir sämre ju senare i graviditeten, men i vecka 20 redan?

Nån som har nåt tips på hur man ska lyckas somna?

• Svar på tråden Kan inte somna!?
  • Greger

Jag hade en period i mitt liv då jag hade väldiga sömnproblem. Några enkla knep som funkat för mig: Var inte törstig eller hungrig. Utför inte fysisk aktivitet timmarna innan du går och lägger dig. Lyssna på pod/ljudbok tills du somnar.

Nu är det precis tvärtom för mig. Sedan vecka 7 (nu 33) har jag inte varit helt vaken. Vill sova precis hela tiden. Kan sova nästan precis när- och var som helst.

Lycka till!

• Fia 28

Jag har också sömnproblem och är bara i vecka 6!! Hoppas verkligen det blir bättre snart för man går ju runt som en zombie när man int får sova ordentligt.

• annieh897

Jag har haft några såna perioder under graviditeten då det varit helt hopplöst att somna trots att jag varit jättetrött. Det har hållit i sig nån vecka, sen har jag kunnat somna som vanligt igen.

• Syster86

Jag är bara i v6 (imorrn) och har redan svårt att somna. Men vaknar framförallt jämt mellan 3-5, vilket e tidigt för mig som ändå i vanliga fall "bara" sover till 7-8 som absolut längst.

Svar på tråden Kan inte somna!?