• Isabellefw

Utomkvedshavandeskap metotrexatbehandling

Hej jag är 23 år och fick reda på förra veckan att jag hade fått ett utomkvedshavandeskap var i vecka 4 ca. Och hcg värdet runt 400-500. Fick cellgift på plats samma dag. Och jag har aldrig mått sämre. Har så mycket biverkningar av det. Konstant illamående i fyra dagar och extrem trötthet, när äntligen det gick över kom klådan över hela kroppen och sår i munnen och tandköttsinflammation. Idag har jag tagit ytterligare prover för att se om värdet har gått ner. Jag har inte blött mer sen dagen innan jag fick diagnosen. Och är rädd att värdet inte har gått ner tillräckligt. För jag kommer inte att orka ta en till spruta.. så min fråga till er är hur många behandlingar av metotrexat fick ni ta ?och fick ni några biverkningar?

• Svar på tråden Utomkvedshavandeskap metotrexatbehandling
  • Test14

Men stackare Lider med dig. Be om operation.. Skriv gärna hur det har gått! Styrkekramar

• Isabellefw

Proverna jag tog hade som tur är gått ner till 22 i hcg värde! Så lättad. Har tagit prover idag och är nog på noll om inte väldigt nära. Mina biverkningar är helt borta och mår nu skapligt????

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap metotrexatbehandling