• juliaa95

Vita flytningarna och molvärk 1v innan bim?

Har alltid regelbundet mens med lite mensvärk max 2 dagar innan. Har bim den 16e oxh nu har jag haft i 4 dagar vita flytningarna under dagen samt svag molvärk i 2 dagar. Någon som vart med om liknade eller vet vad det kan bero på ?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Vita flytningarna och molvärk 1v innan bim?
  • ohanna
    heffaklumpen89 skrev 2016-06-19 15:06:15 följande:

Nu kom mensen :'(

Åh vad tråkigt Håller tummarna för att det går vägen för dig nästa gång!
    Gröningen skrev 2016-06-19 10:40:34 följande:

Jag känner absolut ingenting längre, mer än att jag idag skulle kunna börja gråta för ingenting!! BIM imorgon, så vi får väl se... Om ingen mens dykt upp tänker jag testa mig på BIM+1! Håller tummarna för att vi får plus snart, allihop!!

Att du inte känner något behöver ju inte betyda att du inte är gravid, jag håller tummarna för att du slipper mensen imorgon! Uppdatera oss om hur det går
  • citr0nen

Hej!

Jag har haft molande värk likt mensvärk och superömma bröst konstant, redan 5 dagar efter äl.. Brukar aldrig ha det så. Är bim -7.. Har köpt cb plus, tror ni jag kan testa redan ikväll? :) Har verkligen inget tålamod som ni kanske märker ;)

• ohanna
    citr0nen skrev 2016-06-19 18:50:17 följande:

Hej!

Jag har haft molande värk likt mensvärk och superömma bröst konstant, redan 5 dagar efter äl.. Brukar aldrig ha det så. Är bim -7.. Har köpt cb plus, tror ni jag kan testa redan ikväll? :) Har verkligen inget tålamod som ni kanske märker ;)

Väldigt liten chans att ett test skulle visa något även om du är gravid såpass tidigt! Skulle råda dig att vänta även om det är supersvårt
  • citr0nen

När skulle du testat? :)

ohanna skrev 2016-06-19 19:38:54 följande:

Väldigt liten chans att ett test skulle visa något även om du är gravid såpass tidigt! Skulle råda dig att vänta även om det är supersvårt

• ohanna
    citr0nen skrev 2016-06-19 19:48:53 följande:

När skulle du testat? :)

Min första graviditet testade jag på BIM och fick neg, sedan på BIM +4 och fick positivt. Denna gång kunde jag inte vänta och testade först på BIM-5 som var negativt, sedan testade jag på BIM och fick plus. Fick alltså neg på -5 även om jag faktiskt var gravid. Klarar du av att ha is i magen skulle jag vänta till BIM iallafall, annars finns risken att du gör en massa tidigare test som visar negativt även om du är gravid!
  • citr0nen
    ohanna skrev 2016-06-19 19:55:17 följande:

Min första graviditet testade jag på BIM och fick neg, sedan på BIM +4 och fick positivt. Denna gång kunde jag inte vänta och testade först på BIM-5 som var negativt, sedan testade jag på BIM och fick plus. Fick alltså neg på -5 även om jag faktiskt var gravid. Klarar du av att ha is i magen skulle jag vänta till BIM iallafall, annars finns risken att du gör en massa tidigare test som visar negativt även om du är gravid!

Okej, då ska jag försöka vänta. Men det är som du säger - supersvårt! Jag vill bara veta direkt haha ????
  • FrökenC

Ja, vänta med testet citr0nen, även om det är svårt. Är då ledsamt med negativt resultat. Tar ju på humöret.

Något är galet i min kropp iallafall. Heja ägglossning! Eller annat såklart. Har så galet lågt blodtryck nu att varje gång jag reser mig känns det som huvudet ska gå i bitar. Uppsvälld och konstig mage och trötthet på det. Så hade jag sist jag var gravid också. Men vågar inte hoppas, så jag hoppas på ägglossning istället .

• Gröningen

BIM idag och ännu ingen mens (hoppas, hoppas!!), men igår tyckte jag att viss smakade annorlunda... Väldigt salt!! Nån som varit med om det? (Ingen annan som åt av maten tyckte att det var salt)

• ohanna
    Gröningen skrev 2016-06-20 10:35:59 följande:
    BIM idag och ännu ingen mens (hoppas, hoppas!!), men igår tyckte jag att viss smakade annorlunda... Väldigt salt!! Nån som varit med om det? (Ingen annan som åt av maten tyckte att det var salt)
    Håller tummarna! Jag upplevde inte att saker smakade salt, däremot smakade söta saker VÄLDIGT sött... Är en sockerråtta annars men ville knappt äta socker för det smakade bara sliskigt, haha.
  • Gröningen

Åh, nu har jag ljusrosa flytningar och molvärk... Googlar tills det snurrar i huvudet på mig, och läser om alla som plussat trots rosa flytningar, men känner bara för att bädda ner mig och gråta en skvätt! Tänker på mitt cb digital där uppe i badrumsskåpet, och vill bara testa... Borde ju gå, eftersom det är BIM idag! Men kanske bättre att bara vänta och se... Usch, avskyr den här väntan!!

• Grönablad
    Gröningen skrev 2016-06-20 12:19:59 följande:

Åh, nu har jag ljusrosa flytningar och molvärk... Googlar tills det snurrar i huvudet på mig, och läser om alla som plussat trots rosa flytningar, men känner bara för att bädda ner mig och gråta en skvätt! Tänker på mitt cb digital där uppe i badrumsskåpet, och vill bara testa... Borde ju gå, eftersom det är BIM idag! Men kanske bättre att bara vänta och se... Usch, avskyr den här väntan!!

Om du har BIM idag tycker jag du kan testa. Framförallt med ett digitalt test som har hög tillförlitlighet från BIM och framåt. Bättre det än att gå och fundera och oroa sig... Visst, skulle det vara negativt och mensen inte kommer finns det fortfarande chans att du plussar längre fram men iom att du är på BIM är sannolikheten för ett korrekt svar hög. Håller tummarna för dig!
  • Gröningen

"Inte gravid" skriker den lilla displayen åt mig... Åh, nu vill jag bara gråta resten av kvällen!! Känns skit just nu, för jag var så säker på att det skulle vara positivt... Fan att kroppen kan spela såna spratt, och lura en att man har symptom som inte är sanna!!

• FrökenC

Gröningen:

Lugn nu! Så länge du inte får mens lever ju hoppet. Man kan vara låghormonare, kanske inte har tillräckligt höga halter i kroppen än, testet kanske är defekt eller inte utförts rätt osv... Så lugn! Så länge mensen lyser med sin frånvaro är det bra.

• ohanna
    Gröningen skrev 2016-06-20 16:19:15 följande:

"Inte gravid" skriker den lilla displayen åt mig... Åh, nu vill jag bara gråta resten av kvällen!! Känns skit just nu, för jag var så säker på att det skulle vara positivt... Fan att kroppen kan spela såna spratt, och lura en att man har symptom som inte är sanna!!

Säger som FrökenC, så länge inte mensen kommer är det bra! Förra graviditeten fick jag neg på BIM, men plussade några dagar senare Håller tummarna för dig!
  • Gröningen

Mensen kom, och med den en helvetes mensvärk... Tack för alla tummar ni höll, jag hoppas på bättre lycka nästa månad och håller tummarna för er andra!!

• FrökenC

Hoppet är det sista som överger en! Fortsätt kämpa. Bara någon vecka till Gröningen, sedan är det dags att börja nuppa och göra bebis igen

• ohanna
    Gröningen skrev 2016-06-21 10:20:48 följande:

Mensen kom, och med den en helvetes mensvärk... Tack för alla tummar ni höll, jag hoppas på bättre lycka nästa månad och håller tummarna för er andra!!

Åh Jag håller tummarna för att det är din tur nästa gång!
Svar på tråden Vita flytningarna och molvärk 1v innan bim?