Flyga med fetma?
Nån som ver hur det funkar med fetma vid flygning? Finns det nån övre gräns? Vad händer om inte bältet räcker om, osv osv?
Nån som ver hur det funkar med fetma vid flygning? Finns det nån övre gräns? Vad händer om inte bältet räcker om, osv osv?
Det brukar finnas förlängningsbälte samt att du inte får sitta vid nödutgångar.
Behöver du två säten? Det är alltid bäst att prata med ditt flygbolag!
Tack för alla svar! Ska ringa flygbolaget och kolla.
Okej, tack :)
Beror på. Väger du 145 kilo så finns kanske risk att bältet och stolen inte räcker till. Är man lång så funkar det, är man en liten skit och väger så mycket så kanske det inte räcker till.
Det som oroar mig är mest breden på sitsen om man t ex flyger med sas?
Det som oroar mig är mest breden på sitsen om man t ex flyger med sas?
Flög till Egypten med min kusin som då vägde 140-150 kg och ca 165 cm lång. Hon var orolig över att behöva bältesförlängare men det slapp hon. Bältet räckte precis. Hon satt väl inte direkt bekvämt men det var ju ingen långflygning. Minns inte vilket flygbolag det var men något standardplan. Lågprisbolagen har kanske mindre utrymme, jag vet inte.
Flygvärdinnorna hjälper till och hämtar bältesförlängare om det behövs men kan tänka mig att det kan vara pinsamt att behöva be om det.
Har sett att man kan köpa egna bältesförlängare i USA. Det är väl för att slippa dra uppmärksamhet till sig. Vet inte om det går att få tag på här eller om de är godkända.
Ett tips är väl att försöka få en fönsterplats om man är riktigt stor så man slipper "hänga" över på mittenplatsen.
En plats vid gången kan nog också ge mer utrymme men då finns nog risken att man får knuffar av folk som går förbi.
Jag har flugit när jag hade strl 54-56 om rumpan, som nån skrev va de inte bekvämt men det gick. Och bältet passade men jag hade lite blåmärken på höfterna efter armstöden hahaha. Flög fem timmar då. Det är värre med min sambo, han tränar strongman och är väääääldigt bred över skuldrorna så han får alltid sitta mot gången så han kan luta sig in över mig när nån ska gå i gången. Hahah jag blir som en splattad fluga mot fönstret