• MariaLinnea

Finaste namnkombination andranamn!

Skulle behöva hjälp med era vackraste namnförslag på dessa namn.:

Tilltalsnamn lutar åt Anna.

Dessa förnamn (andranamn) väljer vi mellan:

Ebba
    Märta
    Ingrid
    Sofia

Alla namn är släktnamn förutom Ebba men som jag tycker väldigt mycket och hade helst velat ha som tilltalsnamn, men där sa pappan blankt nej då han tycker det låter hårt. Jag kan inte riktigt släppa det. 
    Hjälp oss att kombinera ihop förslag på tre alt fyra namn.  

• Svar på tråden Finaste namnkombination andranamn!
  • annieh897

Jag hade valt Anna Ingrid Sofia. Tycker att det är fint att avsluta med ett trestavigt namn när de andra är tvåstaviga.

• fluu

Anna Ebba Sofia gillar jag bäst.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Duckan

Anna Sofia vid två namn. Anna Ingrid Sofia vid tre namn. Anna Märta Sofia funkar också.
    Alla namnen är stora favoriter, men svåra i kombinationen här. Ebba hade jag överst på min lista, men fick också nej hemmavid.

• MariaLinnea
    Duckan skrev 2016-06-14 13:06:16 följande:

Anna Sofia vid två namn. Anna Ingrid Sofia vid tre namn. Anna Märta Sofia funkar också.
    Alla namnen är stora favoriter, men svåra i kombinationen här. Ebba hade jag överst på min lista, men fick också nej hemmavid.

Om vi istället skulle välja Ebba vilken kombination hade du valt då? 

Det lutar åt Anna (eftersom maken varken gillar Ebba, Märta, Ingrid eller Lovisa, men hemskast tycker han Ebba och Märta  är;) . Jag vet inte vad det är . Anna är väldigt fint men det är något med det som gör att jag inte är övertygad till 100%. kanske pga alla Annor och Marior när jag var liten.  
  • Duckan

Ebba Ingrid Sofia elle Ebba Märta Sofia tror jag skulle vara lättast att säga.

Svar på tråden Finaste namnkombination andranamn!