• Fighter57

Smörgåstårta

Hur brukar ni dekorera er smörgåstårta och vad har ni på och i? :) ska göra två smörgåstårtor åt en kompis som fyller år.
    Jag brukar oftast köra med fisk o skaldjur.

• Svar på tråden Smörgåstårta
  • Jill 79

När jag (läs min pappa) gör smörgåstårtor gör vi en med räkor, lax och ägg och en med rostbiff, ost och kanske leverpastej.

• Klickerträna

Inget slår min mammas smörgåstårtor. Hon får alltid mycket beröm. Så himla mycket godare än färdigköpta. Har aldrig gillat någon annan än denna sorten. Inget kan mäta sig med det.

Fisk/skaldjur
    Fyllning: tonfisk + vispad grädde, majonnäs och dill
    Ovanpå: lax, räkor, sallad, tomat, ägg, gurka, citron, purjolök (kan man ev ha i fyllningen med)

• BuoBä

Vad du gör, blanda inte leverpastej och räkor/lax i samma tårta! Vanligt men vidrigt! Inga gröna ärtor i fyllningen heller, blärrrk!

• Planta
    Planta skrev 2016-06-12 17:13:56 följande:

Så ser om jag gör ut :)

*dom
  • Fighter57
    Klickerträna skrev 2016-06-12 16:05:54 följande:

Inget slår min mammas smörgåstårtor. Hon får alltid mycket beröm. Så himla mycket godare än färdigköpta. Har aldrig gillat någon annan än denna sorten. Inget kan mäta sig med det.

Fisk/skaldjur
    Fyllning: tonfisk + vispad grädde, majonnäs och dill
    Ovanpå: lax, räkor, sallad, tomat, ägg, gurka, citron, purjolök (kan man ev ha i fyllningen med)

Gott! Det är ungefär sådan jag har gjort innan.. Tror det får bli en sån denna gången med. :)
  • Fighter57
    BuoBä skrev 2016-06-12 16:07:22 följande:

Vad du gör, blanda inte leverpastej och räkor/lax i samma tårta! Vanligt men vidrigt! Inga gröna ärtor i fyllningen heller, blärrrk!

Nä det håller jag med om :)
  • Fighter57
    Jill 79 skrev 2016-06-12 15:54:28 följande:

När jag (läs min pappa) gör smörgåstårtor gör vi en med räkor, lax och ägg och en med rostbiff, ost och kanske leverpastej.

Gott! Rostbiff är ju inte så dumt.
  • Klickerträna

Inga äpplen eller potatis heller som utfyllnad.
    Inga frukter.

• äsch

Jag gör med samma röra som jag använder till bakad potatis (400 g kalkon, en liten rödlök, två paprikor (inte grön), en tvåa crème fraiche och en tub (275 g tror jag det är) majonnäs). Har röran på alla lagren, behöver inte breda på något extra för krämighet. Uppepå har jag tomat, ost, kalkon och gurka. Jag är inte så förtjust i dill och sånt, därför struntar jag i att dekorera med det. :) Jag brukar göra en ganska liten smörgåstårta bara till familjemys, så vid vanlig storlek bör receptet dubblas.

Svar på tråden Smörgåstårta