• druvan52

IVF - efter hur många försök kom barnet?

Undrar hur många försök med IVF det tog för er att få ert barn? Hur många ET/FET? Hur många hade ni till frysen? Hur många år med IVF? Hur gamla var ni?

Skulle vilja få lite hopp:)

• Svar på tråden IVF - efter hur många försök kom barnet?
  • cameleon

Jag har inte fått min bebis än men är i vecka 34 så jag skriver ändå.

Vi fick ut 14 ägg och 9 befruktades.
    ET - negativt
    FET 1 - negativt
    FET 2 - positivt men utomkvedshavande
    FET 3 - positivt

Två embryon dog under upptining så nu har vi 3 embryon kvar i frysen. Alla var odlade i 3 dagar.

Jag var 30 år och min man 43 och det tog oss 10 månader innan det lyckades. Men sen tog det lång tid med utredningen också eftersom jag behövde opereras och få en medicin inställd innan ivf-starten.

• druvan52
    cameleon skrev 2016-06-12 16:56:40 följande:

Jag har inte fått min bebis än men är i vecka 34 så jag skriver ändå.

Vi fick ut 14 ägg och 9 befruktades.

ET - negativt

FET 1 - negativt

FET 2 - positivt men utomkvedshavande

FET 3 - positivt

Två embryon dog under upptining så nu har vi 3 embryon kvar i frysen. Alla var odlade i 3 dagar.

Jag var 30 år och min man 43 och det tog oss 10 månader innan det lyckades. Men sen tog det lång tid med utredningen också eftersom jag behövde opereras och få en medicin inställd innan ivf-starten.

Åh grattis, vad härligt att den snart är här! Lycka till o tack för ditt svar:)
  • Cyanea

Vi lyckades på första försöket enligt kliniken, fjärde enligt mig ;) 

ET - negativt
    FET 1 - negativt
    FET 2 - positivt men missfall
    FET 3 - min älskade dotter <3 

Jag blev överstimulerad och fick sluta med sprutor ett par dagar för att låta omogna ägg tillbakabildas. 15 ägg plockades, 7 blev befruktade med ICSI och odlades i två dagar. Ett klarade inte upptining och två klarade inte odling vidare till blastocyst. Vi har inga kvar i frysen. 

Jag var 25, maken 26. Vi plockade äggen i Augusti 2014, jag blev gravid med dottern den 14:e Maj 2015, så 9 månader med IVF. 

Jag vet att jag skrivit till dig i en annan tråd men har dåligt minne... Hur många försök har du hunnit göra? Lycka till <3 

• druvan52
    Cyanea skrev 2016-06-12 18:25:45 följande:

Vi lyckades på första försöket enligt kliniken, fjärde enligt mig ;) 

ET - negativt

FET 1 - negativt

FET 2 - positivt men missfall

FET 3 - min älskade dotter <3 

Jag blev överstimulerad och fick sluta med sprutor ett par dagar för att låta omogna ägg tillbakabildas. 15 ägg plockades, 7 blev befruktade med ICSI och odlades i två dagar. Ett klarade inte upptining och två klarade inte odling vidare till blastocyst. Vi har inga kvar i frysen. 

Jag var 25, maken 26. Vi plockade äggen i Augusti 2014, jag blev gravid med dottern den 14:e Maj 2015, så 9 månader med IVF. 

Jag vet att jag skrivit till dig i en annan tråd men har dåligt minne... Hur många försök har du hunnit göra? Lycka till <3 

Tack för svaret, det är härligt att höra att folk faktiskt lyckas nån gång:)

Jag är bara på min första IVF, blev totalfrys. FET 1 misslyckades, FET 2 pos men svagare tester till nästan helt neg idag, testdag imorgon. Så gränsfall mellan kemisk graviditet o missfall tror jag. Har 8 kvar i frysen dock så nytt försök i höst:)
  • Ellie

Hos oss var det manlig faktor och vi gjorde icsi.

14 ägg plockades, 8 befruktade, odlades 5 dagar, 5 st överlevde.

ET - gravid - första dottern
    FET ca 2 år senare - gravid - andra dottern
    Inget embryo förstördes vid upptining, men de återstående 3 har vi tyvärr låtit destruera eftersom vi inte har möjlighet till fler än 2 barn.

Grattis till att du har många kvar i frysen! Det "borde" lyckas nästa gång :)

• Amie77

Vi började försöka 2010 då jag var 33 år gammal.

2012, efter bra precis två år av försök, började vi IVF.

IVF 1 (tidigt 2012): plus på stickan, MA vecka 8 (2 blastisar till frysen)
    IVF 2 (hösten 2012): minus (2 tvådagars till frysen)
    IVF 3 (januari 2013): son född i september 2013 (inget till frysen, men vad gör det då man fick guldägget! :) )

Är nu gravid med syster efter FET försök 1 i februari 2016. Körde på blastocysterna från 2012. Den första klarade inte upptiningen, men den andra tog sig! Är i vecka 19 nu.

• Amie77

Ska tillägga att vi fått ut runt 3-6 ägg varje försök.

• Ellie
    Amie77 skrev 2016-06-12 20:38:13 följande:

IVF 3 (januari 2013): son född i september 2013 (inget till frysen, men vad gör det då man fick guldägget! :) )

Är nu gravid med syster efter FET försök 1 i februari 2016. Körde på blastocysterna från 2012. Den första klarade inte upptiningen, men den andra tog sig! Är i vecka 19 nu.
    Jag är lite nyfiken. Hur kommer det sig att ni körde vidare med ny IVF och ET om ni redan hade blastocyster i frysen?
  • irrbloss_83

Förhoppningsvis kommer vårt barn på första FET-försöket. Är gravid i v 19 nu.

ET (nov -15) minus på stickan
    FET (feb -16) plus och är nu i v 19. Barnet beräknat till november. 

Har en blastis kvar i frysen som vi förstås hoppas blir ett syskon så småningom.

• Amie77
    Ellie skrev 2016-06-12 20:41:50 följande:
    Jag är lite nyfiken. Hur kommer det sig att ni körde vidare med ny IVF och ET om ni redan hade blastocyster i frysen?
    Vi ville göra det iom att vi hade privat 3-pack. Det gav oss en chans att samla på oss fler till frysen om inte heller nästa försök skulle funka. Annars hade ju 3-packet gått åt och vi hade bara haft 2 blastisar i frysen. :)

Dessutom har jag inte påverkats alls, noll, av nedreglering och medicinering så det gjorde mig ingen skillnad om jag körde med hela paketet av spray och sprutor eller bara satte in ett embryo.
  • druvan52
    Ellie skrev 2016-06-12 20:33:24 följande:

Hos oss var det manlig faktor och vi gjorde icsi.

14 ägg plockades, 8 befruktade, odlades 5 dagar, 5 st överlevde.

ET - gravid - första dottern

FET ca 2 år senare - gravid - andra dottern

Inget embryo förstördes vid upptining, men de återstående 3 har vi tyvärr låtit destruera eftersom vi inte har möjlighet till fler än 2 barn.

Grattis till att du har många kvar i frysen! Det "borde" lyckas nästa gång :)

Grattis vad härligt att ni fick era barn
  • druvan52
    Amie77 skrev 2016-06-12 20:38:13 följande:

Grattis, vad härligt! Förstår att ni försökte samla till frysen, tänkte den tanken också men började genom landstinget. OM vi behöver göra privat sen ska vi också tänka så:)
  • druvan52
    irrbloss_83 skrev 2016-06-12 20:48:54 följande:

Förhoppningsvis kommer vårt barn på första FET-försöket. Är gravid i v 19 nu.

ET (nov -15) minus på stickan

FET (feb -16) plus och är nu i v 19. Barnet beräknat till november. 

Har en blastis kvar i frysen som vi förstås hoppas blir ett syskon så småningom.

Grattis, vilket guldägg Lycka till!

Roligt att höra att ni som lyckats med IVF finns:)
  • Ellie
    Amie77 skrev 2016-06-12 22:14:38 följande:
    Vi ville göra det iom att vi hade privat 3-pack. Det gav oss en chans att samla på oss fler till frysen om inte heller nästa försök skulle funka. Annars hade ju 3-packet gått åt och vi hade bara haft 2 blastisar i frysen. :)

Dessutom har jag inte påverkats alls, noll, av nedreglering och medicinering så det gjorde mig ingen skillnad om jag körde med hela paketet av spray och sprutor eller bara satte in ett embryo.
    Ah, ok då förstår jag. Vi köpte aldrig något 3-pack, så därför tänkte jag inte på det.
  • Cyanea
    druvan52 skrev 2016-06-12 19:13:54 följande:
    Tack för svaret, det är härligt att höra att folk faktiskt lyckas nån gång:)

Jag är bara på min första IVF, blev totalfrys. FET 1 misslyckades, FET 2 pos men svagare tester till nästan helt neg idag, testdag imorgon. Så gränsfall mellan kemisk graviditet o missfall tror jag. Har 8 kvar i frysen dock så nytt försök i höst:)
    Toppen att ni har fler i frysen! Det låter ju väldigt lovande i och med att du plussat redan på andra embryot och har flera kvar :) Det finnen förstås aldrig några garantier, men det låter som sagt som en bra prognos! Lycka till i höst :) 
  • Fiorenza
    Första IVF'en gav 11 ägg, sju befruktades med ICSI och ett av dem återfördes efter två dagar. Av de befruktade fick vi tre till frysen, odlade i två, fem och sex dagar. Jag testade positivt 16 dagar efter återföringen och sonen föddes förra sommaren. Innan vi gjorde IVF hade vi försökt i sex år och provat en omgång insemination.
  • KattenH81

Första IVF i april/maj 2013 innebar graviditet på ET + sex tvådagars embryon till frysen och dottern föddes i jan 2014. Hann precis fylla 33 innan hon föddes.

På senaste 10 mån har vi blivit spontant gravid två ggr men fått mf i v9 och v7. Innan dottern försökte vi i två år utan något plus på stickan.

Fick igår tillbaka ett embryo som först såg lite segt ut och då tinade de ett nytt. Sen piggna ettan på sig och den fick jag tillbaka. Den andra skulle de odla vidare för att se om den kunde gå vidare till blasto och frysas om.

Svar på tråden IVF - efter hur många försök kom barnet?