• Smulanflen

Hundar slåss.

Har 3 hanar, 7, 4 o 1 år gamla. 7åringen är kastrerad.

När 1 åringen var ca 8 mån började 4 åringen visa att han inte tolererade vissa saker. Och han gav sig.

Men för nån månad sen började 1 åringen svara upp o dom rök ihop o jag fick gå mellan.

Och sen blev det bråk varje dag.

Jag orkade inte mer o delade på dom. Dock ser dom varandra ändå o vi går promenad ihop.

Nu har jag kastrerat 1 åringen.

Nån annan som haft liknande o sett bra resultat och kan ha hundarna ihop igen?

7 åringen funkar ihop med båda dom andra ord lyssnar när han säger ifrån

• Svar på tråden Hundar slåss.
  • Dexter dot com

Jag har var varit med om att det går att släppa ihop vissa och andra fortsätter slåss resten av livet. Plocka bort allt som kan utlösa resursförsvar och låt dom äta enskilt, lär dig läsa hundarnas signaler så du hinner bryta innan dom ryker ihop, slåss dom så det blir skador kan munkorg i början vara bra så du kan koppla av, ha 100% koll och nolltolerans mot gruff.

Min och syrrans hund var kullsyskon och hade en period när dom rök ihop hela tiden men efter några månaders jobb och full koll från våran sida släppte det men jag har vänner där hundarna bor avskilt från varandra eftersom det inte funkar inomhus att ha dom ihop.

Lycka till!

• Dexter dot com

Främst spår och lydnad men även mycket kontakt och uppmärksamhet så dom hade full fokus på mig och lyssnade direkt jag sa åt dom att lägga ner.

Svar på tråden Hundar slåss.