• hashtagstoltbonusmamma

    Rädsla och längtan

    Hej.

    Jag vill prata om rädslorna med att skaffa barn. Jag är nästan 30 och är tillsammans med en man som fyller 50 nästa år.

    Alla som tänker komma med negativa kommentarer och åsikter kan lämna tråden nu!

    Jag är en kvinna som aldrig riktigt velat skaffa egna barn, precis som mitt anv.namn säger är jag en stolt bonusmamma. 2 bonusbarn på 10 & 12 och även om det kan vara svårt ibland så känns det som jag är gjort för det.

    Men för något år sen började jag få barnlängtan, som att min livmoder tagit över min kropp och vart jag än går vill jag stjäla bebisar och klämma på bebismagar ???????????? haha

    ..

    Och jag har pratat med min sambo om det, hur jobbigt jag tycker det har varit. Och för en vecka sen ungefär, så säger han till mig att han vill ha barn med mig, att han tycker vi ska sätta igång på en gång så han får det i 50 års present...

    Och min första tanke var ju, wow, vi ska skaffa barn, och på många sätt vill jag ju, det är ju bara så kul, men jag startar den här tråden för jag vill veta om det är fler som är vettskrämda för att skaffa barn.

    Är det fler som mig, som tänker ALLDELES för mycket på allt som kan gå fel?

    Sambon började till och med snacka barnvagnar och jag hade bara lust att göra ett kroppsformat hål genom husväggen.

    Jag ser fram emot att snusa på vår bebis, berätta för mina älskade bonusbarn, berätta för min mamma - men barnvagnsinköp, blöj inköp och andra tråk inköp skrämmer mig!

    Det är ju läskigt, och jag vill bara höra att det är okej att vara det. Hoppas på BF juni 2017

  • Svar på tråden Rädsla och längtan
  • Birgitta02

    Klart det är skitläskigt :). Hur ska man bli som mamma. Hur i hela friden fostrar man ett barn? Hur kommer livet bli? Jag kan tala om att man ångrar aldrig sitt barn! Det finns jobbiga stunder. Stunder då man väldigt gärna vill slänga ut ungen från balkongen. Stunder då man bara vill rumma. Men i det stora hela: den kärleken du känner för ditt eget barn övergår allt!!!!

    Sätt igång!

  • LaOtona

    Det är skitläskigt när man bestämt sig. För att inte tala om rädslan när man får ett plus och man undrar vad man gjort (eller jag). Jag var vettskrämd. :D

    Jag tycker rädslan la sig rätt fort men det kan ju vara olika. Låt det vara så och fortsätt med er plan, du växer in i det.

  • hashtagstoltbonusmamma

    Tack, det är en tröst att höra att andra tvekar. Samhället målar ut alla kvinnor till att vara född till det här, som att det är en självklarhet att man vet och kan allt.

    Har en god vän som alltid vetat att hon velat skaffa barn, hon kunde inte alls förstå hur jag kunde tänka något negativt eller tveka alls...

  • Polarlantis

    Jätteläskigt!!

    Jag som inte ens gillade barn men blev helt insnöad på det en dag och nu har jag två Lika vettskrämd andra gången! Och nej man måste inte bli helt gulligull fixerad, man kan vara sig själv

  • hashtagstoltbonusmamma

    Ja och det absolut värsta jag vet är när några av mina väninnor säger saker som "jag hade inget liv innan jag födde hem" eller "jag hade inte levt innan jag fick barn" !

    Fy... visst tror jag det är helt fantastiskt att få barn, men jag har rest och levt så mycket i det liv jag har nu så jag har svårt att säga hej då till det här livet - men särskilt här i småbyarna är det så mycket glorifierade över barnafödande. Och sen ska man ju tävla om vem som hade minst smärtstillande vid förlossningen också...

    Gör det ont, varför ska man inte ta smärtstillande? "Kakan" spräcks, men lid du för fan! ????????????

    Jag vill att folk ska våga prata om det jobbiga också. Då man bara vill slita av sig håret.

  • Anonym (1)

    jag skulle mest oroa mig över att pappan är så pass gammal. 

  • hashtagstoltbonusmamma

    Varför skulle jag oroa mig över det? Det finns inget bevisat att pappans ålder har skada på fostret, jag har fråga barnmorskan, och syftar du på något annat sätt kan du lämna gruppen nu. ????????????

Svar på tråden Rädsla och längtan