• sigge1235

Missfall eller ej - testa grav??

Jag är/var troligen gravid precis i början (2 v sen äl bara) men jag har haft riktigt tydliga gravidsymptom och därför varit nästan helt säker. Jag har läst om flera som får så tidigt även om det känns konstigt. Jag började ex. må illa morgonen efter och det gör jag aldrig annars. Sen ca 1 vecka tillbaks har jag haft ont i bäckenets baksida och denna smärta har varit mer de senaste dagarna varför jag misstänkte att missfall var på g. Igår kände jag lätt ilande strålande värk i bäcken och höfter vilket ju också ska vara missfallssymptom. Idag kom så en _brun_ blödning men jätteliten - inget i trosorna men såg på pappret när jag torkade mig efter jag kissat två ggr på morgonen. Nu vid lunch har det inte kommit något mer och jag har ingen smärta i magen, knappt något i ryggen och inget illamående. Det är antagligen för tidigt för att testa grav och kunde jag testa vore det för nära inpå ev. mf för att veta om jag är gravid eller haft mf.. Någon som har någon idé? Hur som bör jag vänta med att testa va? När kan jag testa - om 2 v? eller om 1 v?

• Svar på tråden Missfall eller ej - testa grav??
  • Vickan I

Du kan ju testa nu om du vill. Om det är två veckor efter äl är sannolikheten stor att testet visar korrekt. Är det minus så vet du och är det plus så testar du igen om några dgr/ngn vecka. Är du gravid så ska testet blivit starkare då. Håller tummarna.

Svar på tråden Missfall eller ej - testa grav??