• Manolia

Missfall?

Jag är jätteorolig att jag håller på att få ett missfall.

Jag är i v 8+3 och fick igår en blödning. Det var inte jättemycket men det bubblade till och blev ca 2 st 5 kronor i storlek med brunt blod.

Jag har inte ont men det drar lite i livmodern. Jag vet att man kan blöda under graviditeten men ändå..

Om det är ett missfall hur lång tid tar det innan det sätter igång på riktigt?

Känner jag nån skillnad?

Jag ska in på vul kl 17.30. Så jag vill förbereda mig.

Är det nån som haft liknande som det gått bra för? Eller nån som känner igen det och det inte gått bra?:(

• Svar på tråden Missfall?
  • Manolia

Det gick bra!

Bebisens hjärta tickade och den rörde sig!:)

Han kunde inte svara på varför jag blödde men att det inte berodde på graviditeten.

Så det betyder inte alltid att en blödning är missfall. Nu håller jag mina tummar för dig Otit!

Lycka till!

• Otit
    Manolia skrev 2016-06-16 21:22:22 följande:

Det gick bra!

Bebisens hjärta tickade och den rörde sig!:)

Han kunde inte svara på varför jag blödde men att det inte berodde på graviditeten.

Så det betyder inte alltid att en blödning är missfall. Nu håller jag mina tummar för dig Otit!

Lycka till!

Åh vad skönt!! Blev så orolig när du inte skrev.... Ja!! Det är inte så långt kvar till mitt ultraljud. 28/6. Alltså nästa tisdag!
  • Otit
    Manolia skrev 2016-06-30 21:17:27 följande:

Otit! Hur har det gått?

Du hade väl ditt vul i tisdags??

Nej... Vi kom överens om att vi kanske blir mer oroliga. Det finns ju liksom inga garantier ändå. Min sambo är dessutom orolig att man stör bebisen när man gör ultraljud. Så det blev inget. Vi väntar helt enkelt någon månad tills kub och så länge inget händer så tänker vi att allt är normalt. Har fått lite ljust, ljust bruna flytningar idag igen. Fast ytterst lite.
  • Manolia

Otit de sa till mig att så länge inte blodet är rött så är det ingen fara. Det får vara brunt och svart. Så jag vill säga att ljusbrunt är nog ingen fara! :)

Vilken vecka är du i nu?

Jag har precis kommit över gränsen v12 och känner mig mycket lugnare nu.

Jag håller tummarna för dig! Lycka till!!

• Otit
    Manolia skrev 2016-07-04 09:45:54 följande:

Otit de sa till mig att så länge inte blodet är rött så är det ingen fara. Det får vara brunt och svart. Så jag vill säga att ljusbrunt är nog ingen fara! :)

Vilken vecka är du i nu?

Jag har precis kommit över gränsen v12 och känner mig mycket lugnare nu.

Jag håller tummarna för dig! Lycka till!!

Nej precis. Jag tänker så också. Men är så klart orolig. Överanalyser allt. Har kräkts varje morgon i snart två veckor. Helt plötsligt kräktes jag inte på två dagar. Blev livrädd då. Men imorse kom det tillbaka. Var faktiskt tacksam för det. Är i vecka 8+3 nu. Så känns som en evighet till vecka 12. Måste vara en lättnad för dig. Ska du göra kub? :)
  • Manolia

Haha ha! Jag vet precis vad du menar! Jag gick och klämde mig på brösten varje dag fram till v 10. Då började jag kräkas lite då och då. Vissa dagar var inte brösten lika ömma, och då fick jag panik!:))

Det är jätteskönt att passerat gränsen. En sån lättnad! Jag är över 35 så jag ska göra kub nästa vecka. Jag var och lämnade blod i torsdags. Magen har redan blivit stor och jag får inte på mig vanliga byxor längre! Så det borjar bli på riktigt! Barnen tycker det är jättespännande och pussar och kramar magen varje dag. :)

Nu är mer oron att det inte ska vara ett friskt barn..

• Otit
    Manolia skrev 2016-07-04 22:16:06 följande:

Haha ha! Jag vet precis vad du menar! Jag gick och klämde mig på brösten varje dag fram till v 10. Då började jag kräkas lite då och då. Vissa dagar var inte brösten lika ömma, och då fick jag panik!:))

Det är jätteskönt att passerat gränsen. En sån lättnad! Jag är över 35 så jag ska göra kub nästa vecka. Jag var och lämnade blod i torsdags. Magen har redan blivit stor och jag får inte på mig vanliga byxor längre! Så det borjar bli på riktigt! Barnen tycker det är jättespännande och pussar och kramar magen varje dag. :)

Nu är mer oron att det inte ska vara ett friskt barn..

Haha det är skönt att man inte är ensam. Men hur var ditt illamående? För kräktes inte imorse, fast mådde dock illa när jag åt frukost. Som sagt var, överanalyserar allt. Mår ofta illa om jag måste äta, blir inte riktigt hungrig utan mår illa istället. Jag har bokat ett nytt ultraljud privat. Om en vecka. Känner att jag inte står ut längre. Orkar inte vänta flera veckor till kub. Jag håller tummarna för dig, jag tror att allt ser superbra ut! Så härligt att känna sig gravid :)) jag kan inte tro att jag är gravid. Tar typ för givet att bebisen är död. Usch vad hemskt.
  • Manolia

Jag har mått väldigt bra. Sen får jag tydligen fortfarande plötsligt llamående och måste kräkas. Det kommer bara i bland. Har kräkts typ 6-7 gånger. Brukar må sämre på kvällen.

Är du orolig så kolla upp det! Sen kan du njuta av graviditeten som man ska! :) Jag tror man aldrig släpper oron men om du får se att allt är som det ska så kan du släppa den biten.

Lycka till!

• Otit

Idag var vi på vul och såg en söt liten krabat. Hjärtat tickade och den hoppade till vid ett tillfälle. Så fantastisk skönt!!

• Snurre

Som ts är jag också jätte orolig och längst ner på prioriteringslistan! Jag är i v8(7+3) för en vecka sedan fick jag bruna flytningar som pågick fram till igår. Jag ringde mvc, de ville inte ta in mig för vul, jag har ett inskrivningsmöte där först 11 augusti, avvakta tills dess säger dom. Problemet är att igår fick jag ont i magen samt började blöda färskt blod, inte mycket men en del. Det är emellanåt små små slemklumpar. Ringde gyn på två olika sjukhus men de vill inte heller ta in mig, säger bara att jag ska ha is i magen och är det ett missfall så finns det inget att göra. Det är jag helt med på!!! Men ovissheten..usch jag är bara så ledsen! Jag vill veta!!!! Har letat efter privatgyn i Skåne/Blekinge, kanske ska fortsätta med det? Typiskt att det redan är fredag och alla lär väl ha stängt i helgen.. För övrigt har jag inga direkta gravsymptom heller, känningar i brösten och de är ådriga som sjutton, brukar aldrig va det annars. Och så kissar jag stup i kvarten...det är allt. Vad har ni varit med om och hur gick ert missfall till?

• Otit
    Snurre skrev 2016-07-29 11:04:45 följande:

Som ts är jag också jätte orolig och längst ner på prioriteringslistan! Jag är i v8(7+3) för en vecka sedan fick jag bruna flytningar som pågick fram till igår. Jag ringde mvc, de ville inte ta in mig för vul, jag har ett inskrivningsmöte där först 11 augusti, avvakta tills dess säger dom. Problemet är att igår fick jag ont i magen samt började blöda färskt blod, inte mycket men en del. Det är emellanåt små små slemklumpar. Ringde gyn på två olika sjukhus men de vill inte heller ta in mig, säger bara att jag ska ha is i magen och är det ett missfall så finns det inget att göra. Det är jag helt med på!!! Men ovissheten..usch jag är bara så ledsen! Jag vill veta!!!! Har letat efter privatgyn i Skåne/Blekinge, kanske ska fortsätta med det? Typiskt att det redan är fredag och alla lär väl ha stängt i helgen.. För övrigt har jag inga direkta gravsymptom heller, känningar i brösten och de är ådriga som sjutton, brukar aldrig va det annars. Och så kissar jag stup i kvarten...det är allt. Vad har ni varit med om och hur gick ert missfall till?

Vad tråkigt att höra, nej sjukvården gör inte så mycket åt ens oro. Säger bara att man ska avvakta. Jag fick bruna flytningar i vecka 6+0 som varade i fem dagar. Blev jätteorolig. Men i vecka 8+3 såg vi en liten bebis med tickande hjärta. Vi betalade 900 för att få titta på bebisen i fem minuter. Men oj så värt. Nu ser vi fram emot kub om två veckor. Är såklart fortfarande orolig att någonting ska ha hänt sedan dess. Var också orolig för att jag knappt hade några symptom, men alla är olika :) håller tummarna för att allt går bra för dig.
  • Snurre

Vad glad jag blir för ditt svar, va härligt att allt gått bra! Hoppas kub visar bra

Svar på tråden Missfall?