• Marwil

Gravid v 7 utan symptom och ett förlitet foster

Hej,

Är i vecka 7 nu och på lördag går jag in i vecka 8. gjorde mitt första VUL igår som jag hade sett fram mot. Dock kändes det som mitt livs mardröm när min gynekolog informerar mig om att fostret bara är 5.3 mm och bör vara 8-9mm. Han börjar förbereda mig på hur ett missfall går till. Samtidigt säger han att chanserna att allt går bra fortfarande är ca 60%. Sedan 4 dagar tillbaka känner jag inga gravidsymptom alls.

Känner bara att jag skulle behöva liiiite hopp för tillfället. Är det någon som varit med om samma sak och som det gått bra för?

Känner mig helt förtvivlad för tillfället ????.

Vi har kämpat i ett års tid med att bli gravida.

JL
  • Svar på tråden Gravid v 7 utan symptom och ett förlitet foster
  • Bella_123

Fy beklagar! Kan inte tänka mig hur hemskt det känns!! :( hoppas det går bra för er

Marwil skrev 2016-06-17 14:15:06 följande:

Hej,

Är i vecka 7 nu och på lördag går jag in i vecka 8. gjorde mitt första VUL igår som jag hade sett fram mot. Dock kändes det som mitt livs mardröm när min gynekolog informerar mig om att fostret bara är 5.3 mm och bör vara 8-9mm. Han börjar förbereda mig på hur ett missfall går till. Samtidigt säger han att chanserna att allt går bra fortfarande är ca 60%. Sedan 4 dagar tillbaka känner jag inga gravidsymptom alls.

Känner bara att jag skulle behöva liiiite hopp för tillfället. Är det någon som varit med om samma sak och som det gått bra för?

Känner mig helt förtvivlad för tillfället ????.

Vi har kämpat i ett års tid med att bli gravida.

• Anonym (L)

Så du va i 6+5 när du gjorde vul:et? Måste väl inte betyda att det är kört ännu? Har du koll på din ägglossning?

Enligt denna forskningen ska fostret vara mellan 5.5-6.5 mm på den dagen.

• Marwil

Tack snälla!

Mitt ägglossningstest visade att jag hade ägglossning den 14 maj. Min mens började den 30 april. Håller tummar och tår att det går hela vägen, är bara så orolig när jag dessutom inte känner några gravsymptom längre sedan 4 dagar tillbaka.

Anonym (L) skrev 2016-06-17 17:11:12 följande:

www.familjeliv.se/forum/thread/64645968-har-har-ni-alla-oroliga-storlek-pa-foster-hinnsack

Kolla denna tråden också!

Hoppas det går bra för dig!

• Anonym (L)
    Marwil skrev 2016-06-18 06:00:59 följande:

Tack snälla!

Mitt ägglossningstest visade att jag hade ägglossning den 14 maj. Min mens började den 30 april. Håller tummar och tår att det går hela vägen, är bara så orolig när jag dessutom inte känner några gravsymptom längre sedan 4 dagar tillbaka.

Visade det positivt 14 maj eller tidigare? Från positivt test till ägglossning är det 24-48 timmar. Och utifrån tabellerna ligger du rätt ok till då. Förstår att du är orolig när dem tröga läkaren säger så. Gravsymrom kommer och går.

Slog hjärtat på embryot?

Håller tummarna. Du kan väl uppdatera hur det går sen? När är nästa ultraljud?
  • Anonym (5)

Mig flyttade de 5 dagar när embryot var mindre fast jag vet när jag hade ägglossning. De har de gjort m flera av mina barn

• Marwil

Så glad jag är att någon ger mig lite hopp ????.

Jag hade bara Äl enligt Äl-test lördagen den 14 maj.

Han såg inget hjärta, men han menade att det hade att göra med att embryot va så litet.

Ska dit igen den 4 juli.

Känner mig lite illamående idag men känns mer som att det är nerverna ????.

Men vill inte ge upp hoppet än ????.

Verkligen ett stort tack för att du ger mig tips och skriver, värmer verkligen jätte mycket!

Anonym (L) skrev 2016-06-18 07:29:36 följande:

Visade det positivt 14 maj eller tidigare? Från positivt test till ägglossning är det 24-48 timmar. Och utifrån tabellerna ligger du rätt ok till då. Förstår att du är orolig när dem tröga läkaren säger så. Gravsymrom kommer och går.

Slog hjärtat på embryot?

Håller tummarna. Du kan väl uppdatera hur det går sen? När är nästa ultraljud?

• Anonym (L)

Hur går det för dig Marwil?

• Marwil

Räknar ner för varje dag som går.

Ska göra mitt VUL på måndag.

Har fått tillbaka väldigt mycket graviditetssymptom. Dem va bara borta ca 5 dagar.

Håller alla tummar och tår ????.

• Anonym (L)
    Marwil skrev 2016-06-30 18:54:58 följande:

Räknar ner för varje dag som går.

Ska göra mitt VUL på måndag.

Har fått tillbaka väldigt mycket graviditetssymptom. Dem va bara borta ca 5 dagar.

Håller alla tummar och tår ????.

Det låter lovande! Håller tummarna för dig!!
  • Anonym (Frida)

Håller tummarna för dig! Vet hur psykande det är när symtomen kommer och går. Vad skönt att du har känt lite senaste dagarna. Lycka till!

• Marwil

Det gick dessvärre inte vägen denna gången ????. Blev ett MA.

Ska få piller för att få ut fostret.. ????

• Anonym (L)
    Marwil skrev 2016-07-04 12:11:22 följande:

Det gick dessvärre inte vägen denna gången ????. Blev ett MA.

Ska få piller för att få ut fostret.. ????

Åh, beklagar! Vet hur tungt det är! Ta hand om dig! <3
Svar på tråden Gravid v 7 utan symptom och ett förlitet foster