matkonto hur mkt?
Hur mycket pengar spenderar ni på mat varje månad?
Hur många personer är ni i hushållet?
Vad äter ni för mar?
Vad äter ni för mar?
Spenderar cirka 4.500-5.000 på allt som handlas i en mataffär i månaden. Vi är 3 snart 4 i familjen.
Ca 1500-2000 per månad, vi är 4 stycken.
Ca 1500-2000 per månad, vi är 4 stycken.
Ca 9000. 8+ personer. Vi äter... vanlig(?) mat.
Ca 8500-10000 10 pers
7000-8000 på 5 personer. Äter "vanlig mat", men jag är väldigt intresserad av matlagning och låter det kosta på. Är övertygad om att hälften skulle räcka och vi fortfarande skulle kunna äta helt okej mat, men mindre spännande och mindre ekologiskt.
Vi är 2 vuxna som lägger ca 2500-3000 kr på mat. Vi äter vanlig mat.
Ca 2500 kr/mån kanske
Jag bor själv.
Beror lite på om man bara räknar på det man handlar i mataffären eller räknar in luncher och middagar ute.
Vi spenderar minst 10.000kr på Ica-kortet. Då ingår ju hygien, städ, blöjor och sånt också. Vi är två vuxna och två barn.
Vi äter helt vanlig mat tycker jag. Har så svårt att förstå att man kan klara sig på typ 2000...
Ca 4-4500kr med mat o hygien , 2 vuxna 1 17 åring o en 6 åring . 2 katter ingår där oxå
Vi är 4 i familjen och barnen är 6,9 år. Tror vi handlar för mellan 7000-9000. Vanlig mat, inte så mycket eko. Endel dyrare kött. Allt kött svenskt. Känner att vi behöver spara men det brukar ändå bli dyrt
Ca 3000-5000kr på 2 pers. Så långt det bara är möjligt köper vi svenskt, och gärna ekologiskt.
Jo juste. Är hyfsat matlagnings och bakintresserad så vi äter väl rätt blandat. Asiatiskt. Svensk husmanskost. Grekiskt osv. I vår matbudget ingår också kostnaderna för bakningen.
Ca 6-7 tusen i månaden. 2 vuxna och en 10-åring. Vi äter både dyrare och billigare råvaror. En del ekologiskt och närproducerat. Vi skulle lätt kunna göra av med mer pengar, försöker hålla kostnaderna nere lite iallafall.
Vad äter ni för mar?