Skaffa barn igen, 10 år senare.. Är det bara jag som oroar mig mer?
Funderar om det finns någon mer ung förälder som hunnit bli "gammal" och börjat fundera på att skaffa en ny kull eller sladdis?
Jag fick mina två barn när jag var 18 och 20. Jag kan tänka nu i efterhand att jag var ganska naiv på den tiden, men det handlar kanske mest om avsaknad av livserfarenhet. Jag var tillsammans med min första pojkvän, vi skulle vara tillsammans för alltid, ekonomin var knaper "men det ordnar sig" och så vidare..
Ja, det gick ju bra i slutändan trots att allt inte blev som planerat, med skilsmässa och förlossningsdepression. Jag har två fina ungar som mår bra och fungerar väl i samhället
Nu har jag blivit 31 och har en ny partner sen tre år tillbaka. Innan honom har jag hunnit ha ett annat treårigt förhållande, efter det med barnens pappa, som sprack.
Vi vill båda skaffa en sladdis nu (han har också barn sen tidigare), men plötsligt känner jag mig så nojig över allting
Tänk om vårt förhållande inte håller? Tänk om barnet blir sjukt/handikappat/jättejobbigt? Kommer jag orka med att inte få någon barnfri tid längre? Har jag blivit för bekväm? Kommer ekonomin hålla?
Undrar om det är fler som har upplevt liknande känslor?