• Rädd och orolig

Förlorat en av tvillingarna

Hej, jag är i vecka 17 och för tre veckor sedan började jag blöda massor och ett foster kom ut. Jag antog då att det var "över" och jag och min sambo hade vår sorgeperiod.

Men i söndags, exakt för en vecka sedan började jag blöda igen och fick extremt ont, såpass ont att vi åkte till gynakuten. Efter ett par timmar där med dropp och blodprover fick jag göra Vul. De såg ett svagt hjärta slå men blödningarna gjorde oss oroliga. Tvillingar har jag fått mf på förut och det är vanligt i vår släkt, men blev ändå helt chockerad och förvirrad,

De gav mig inga tabletter men sade att förmodligen kommer fostret ut inom 10 dagar. Nu har det gått 7 och jag "känner" fortfarande av min bebis..

Vågar inte hoppas, vågar inte någonting. Har någon varit med om liknande?

Mvh, rädd och orolig. :"(

• Svar på tråden Förlorat en av tvillingarna
  • citr0nen

Jag har inte varit med om något liknande men hoppas att det går bra för erHjärta

• Yogurt76

Jag har också varit med om det, dock inte lika sent.. Det var i v 12.. Fick det förklarat då att många graviditet börjar som tvillinggraviditeter där ett foster senare stöts bort, men att inte alla upptäcks som just tvillinggraviditeter utan bara en tidig blödning.. Varför visste den läkaren inte.. Men kvar vart min son som lever och har hälsan idag.. Hoppas på det bästa även för dig..

• Rädd och orolig
    Yogurt76 skrev 2016-06-19 23:07:51 följande:

Jag har också varit med om det, dock inte lika sent.. Men kvar vart min son som lever och har hälsan idag.. Hoppas på det bästa även för dig..

-bump-

Okej vad skönt att det löste sig!!!

Frågan min är bara den att , jag har inte bestämt mig om jag ska behålla pga min livssituation, eller inte. Fick reda på det rätt sent och sen började alla komplikationer.

Och snart går jag in i vecka 18 då abort är för sent..

De sade ju inom 10 dagar men om inget kommer ut- då är nästan valet bestämt åt mig.
  • Rädd och orolig

Idag slutade det blöda?? De sade ju inom 10 dagar att den stöts ut pga blodet och svagt hjärta?!

• Moorii

Jag tycker du borde boka in ett nytt ultraljud och kolla hur det ser ut! Det tycker jag du borde fått tid till direkt egentligen. Du måste ju få veta hur det ligger till, så tycker definitivt att du ska tillbaka till sjukhuset!

• Rädd och orolig

Slutat blöda och vul visade fint hjärta... Ändå orolig- annars skulle de inte sagt att den skulle komma ut inom 10 dagar..?!?

Svar på tråden Förlorat en av tvillingarna