Anonym (Greta) skrev 2016-06-20 00:02:58 följande:
Men måste man typ inte ha värsta dödsångesten för att en läkare ska gå med på det? Jag är inte rädd för att föda vaginalt men vill ändå väldigt gärna bli snittad. Blev akut kejsarsnitt med första barnet för ett par år sedan. Hade inte haft något emot att betala en summa för att få det igen utan en massa Aurora-samtal och skit.
Tror inte det är så svårt om man har gjort akutsnitt innan.. lite beroende på anledningen till akutsnittet då. Är du gravid nu? Har du pratat med barnmorskan?
Jag har fött ett barn vaginalt , ett med akutsnitt sen ett med planerat och ska snart föda med planerat snitt igen.
Oftast är det ju bäst för mamma och barn att föda vaginalt om man kan (ja jag är beredd på en miljon tummen ner nu men tänker inte ge mig in i nån lång diskussion med nån). Men har man haft en traumatisk förlossning innan som slutade med akutsnitt förstår jag att man är rädd för att försöka föda vaginalt igen. Beroende på anledningen till att det blev akutsnitt sist kan det ju vara så att det är bättre med snitt?
Har iförsej en vän som födde vaginalt efter ett akutsnitt och det gick jättebra men tror hon hade kunnat få planerat snitt om hon ville, hon ville verkligen försöka föda vaginalt.