• milania

Fel att bara vilja ha sex?

Jag är 22 år och har ett barn på två år. Jag kom "nyss" ur mitt förhållande med barnets pappa och jag känner att jag ej vill ha nåt seriöst. När jag sa till några av mina kompisar att jag nog bara vill ha nåt ligg ibland så sa dom att det låter ju lite slampigt av mig och en bra mamma ligger inte runt.

Varför ska mammor inte få ha lite kul ibland? Jag är ingen sån som är ute o festar o drar hem snubbar. Jag har barnet hela tiden, alltid. Är det så fel att vilja ha ett ligg då och då? Nån kväll ibland?

Jag snapchattar med en kille jag känner o kanske skickar en bild på lite urringning. Är det så fel? Varför ska jag kallas slampig och dålig mamma för det?

Jag fick sjukt stora tuttar efter graviditeten och de är kvar. Fick från kupa C till F. F är stort. Så fort man ser lite av dom, lite urringning så får jag kritik. Jag kan inte hjälpa att jag har stora tuttar. Ska jag gå i heltäckande tröjor bara för att jag har stora bröst och för att jag är morsa?

Eller vad tycker ni?

Beyonce som är morsa får gå på röda mattan med en klänning som inte lämnar mycket till fantasin och då är hon Modig och cool morsa. Lägger jag upp en bild på lite hud då är jag världens sämsta morsa.

Behövde skriva av mig lite.

Alla är inte sånna. Har kompisar som håller med mig och som tycker jag får göra vad jag vill (typ).

Varför ska allt va så strikt o tråkigt när man blivit förälder?

• Svar på tråden Fel att bara vilja ha sex?
  • Pyltet

Jag var själv en ung mamma med två små barn. Levde i ett våldsamt förhållande och lämnade därför barnens pappa när min yngsta var 4 månader. Efter ett sådant förhållande vill man inte direkt kasta sig in i ett nytt seriöst förhållande.

Jag fick ensam vårdnad om mina barn och deras pappa har inte velat träffa dem. När min yngsta då var ca 1 år började jag träffa lite killar och hade ett par one night stands. Jag var ung och behövde känna mig attraktiv. Många kritiserade mig då och jag blev kallad det ena med det andra. Men jag ignorerade all kritik och gick min egen väg. Jag ångrar absolut ingenting.

Ingen har rätt att säga åt dig hur du ska leva ditt liv. Speciellt för att du är en mamma ska du få känna dig som en kvinna först och främst och tillgodose dina behov. En lycklig mamma är det barn mår bäst av.

Kram till dig!

• Anonym (Cherise)

Hej
    Jag skulle inte bry mig om vad folk säger, men bara om jag själv kan leva med det. Vi lever ändå på 2000-talet inte 1900-talets början. Det är pappor och mammor på tinder och alla andra online sajter. Det du gör är ditt ingens business, De är nog inga helgon heller, dessutom är jag i samma sits som du men äldre. Av erfarenhet har de som reagerat ändå senare gått och gjort som de sa att man inte skulle. Dock är mitt råd att inte presentera männen för barnet om du kan undvika. Du är din boss och du är ingen kamelont för folk ändrar åsikt hela tiden. Du har behov det är inte konstigt.

<3 Lycka till

• Anonym (Hm)

De är ju lite av den anledningen att man ska vänta att skaffa barn. För ung helt enkelt, lite mer lekstadie ännu.

Sen är de ju såklart äldre som inte är vuxen än heller, men chansen är större att man redan "lekt av sig".

• Anonym (Cherise)

Pyltet jag har liknande erfarenhet till dig också, nu än är jag relations skraj pga det.

• Anonym (Cherise)

Det har inget med mognad att göra, fördom och dömma andra är omoget.

• Anonym (Cherise)

Erfarenhet av livet och människor lär att ingen är perfekt.

• Hedhopp

Jag är 40 och nyseparerad, två barn. Vill inte ha något förhållande. Bara knulla runt lite. Det är ingen av mina vänner som tycker det är konstigt, inte de män jag möter heller. Snarare tvärt om. Och du anar inte hur många villiga 30-åringar det finns där ute som vill sätta på en morsa och tycker det är attraktivt. Om de vill ha en 22-åring låter jag vara osagt, jag tror att en stor del i min attraktion kommer från min erfarenhet och mognad, men att jag är mamma är inget som helst hinder.

Men allvarligt talat. Varför berättar du för dina dömande vänner vad du gör? Om du har kontakt med någon på Snapchat behöver väl inte de veta något? Inte om du har sex med någon heller. Håll det för dig själv, njut och knulla så mycket du vill. Det har inte de med att göra.

• Pyltet
    Anonym (Cherise) skrev 2016-06-21 21:46:31 följande:

Pyltet jag har liknande erfarenhet till dig också, nu än är jag relations skraj pga det.

Jag är idag gift med en man som jag har varit tillsammans med i 10 år nu, den första som faktiskt blev presenterad för mina barn efter deras pappa.

Jag följde mest mitt hjärta och mina instinkter. Det var jätteläskigt för mig i början när jag presenterat honom för barnen. De älskade honom men jag var rädd att jag skulle ångra mig. Idag har vi dessutom ett gemensamt barn och är lyckligare än nånsin :)

Är du skraj pga ditt ex eller skraj för framtiden?
  • Lindelani

Jag har svårt att lita på män och har genom vänner och familj för många dåliga exempel

Svar på tråden Fel att bara vilja ha sex?