• hipsterpappan

Miljöpartiet långt under spärren och SD fortfarande srtörst i senaste Yougovmätningen-kommer MP tillbaka?

Har tydligen tappat det mesta av sitt förtroende hos sina tidigare visserligen fåtaliga väljare men nu ser det riktigt illa ut. Men är dom körda nu eller kommer dom att vända opinionen och isf hur?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Miljöpartiet långt under spärren och SD fortfarande srtörst i senaste Yougovmätningen-kommer MP tillbaka?
  • nihka
    slirren skrev 2018-07-17 08:34:41 följande:
    Hyckleriet ligger väl snarare i att valet av bil överhuvudtaget om man säger sig värna om miljön. Fast vi kanske vill skicka signalen att du kan skita i miljön om du bara betalar lite.
    Du menar valet av man.

Fast vuxna människor är inte ansvariga för andra vuxna människors handlingar.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • skrikhögeraktiviten
    KillBill skrev 2018-07-17 10:18:47 följande:

Jo men nu är det Isabella Lövins make tillika stenhuggare som kör bilen. På vilket sätt är Isabella Lövin en hycklare? Är det för att hon föreslår hårdare krav för fordon med höga utsläpp av miljöfarliga ämnen samtidigt som hon är gift med en stenhuggare?

Det är ju inte så att MP föreslår att lastbilar och tunga fordon ska förbjudas. MP vill göra det mer kostsamt att skita ner för att på så sätt skapa incitament för människor att byta till mer miljövänliga fordon.  

Hyckleriet slår ju nya rekord så gott som varenda vecka.

"Stenhuggare". Hur miljövänligt är det yrket, menar du? MPs politik fungerar ju inte ens i partiledningens familjer Fridolin åker Taxi. Wetterstrand flyger till Finland som en skottspole. Eriksson kör omkring i en törstig SUV och Lövins familj kör ett fordon som ur miljösynpunkt får anses bedrövligt.  Är det inte dags att MP börjar leva som de lär?

Sen har du rätt i att MP inte föreslår några konkreta åtgärder. De vill bara ha in mer pengar. Trängselskatten har t.ex ingen effekt överhuvudtaget. Trängseln är kvar. Skatten är hög och trafiken fortsätter öka. Jag berättade dett för MP för över 10 år sedan. Lyssnade de? Nix. Är de nöjda nu? Ja, ganska, men de ska bygga fler livsfarliga cykelbanor tydligen.
  • skrikhögeraktiviten
    nihka skrev 2018-07-18 12:31:26 följande:
    Du menar valet av man.

Fast vuxna människor är inte ansvariga för andra vuxna människors handlingar.
    I en familj fattar man stora beslut tillsammans. Att köpa in en bil är ett stort beslut.
  • nihka
    skrikhögeraktiviten skrev 2018-07-19 00:05:31 följande:
    I en familj fattar man stora beslut tillsammans. Att köpa in en bil är ett stort beslut.
    Fast det är ingen familjebil utan en pick-up som maken använder i arbetet för tunga transporter.

Elbilar kan inte dra riktigt tungt. Så är det bara.

• skrikhögeraktiviten
    nihka skrev 2018-07-19 00:18:13 följande:
    Fast det är ingen familjebil utan en pick-up som maken använder i arbetet för tunga transporter.

Elbilar kan inte dra riktigt tungt. Så är det bara.

Det spelar ingen roll. Man diskuterar sådana beskut tillsammans. Det vet "alla#.
  • nihka
    skrikhögeraktiviten skrev 2018-07-19 00:04:43 följande:
    Hyckleriet slår ju nya rekord så gott som varenda vecka.

"Stenhuggare". Hur miljövänligt är det yrket, menar du? MPs politik fungerar ju inte ens i partiledningens familjer Fridolin åker Taxi. Wetterstrand flyger till Finland som en skottspole. Eriksson kör omkring i en törstig SUV och Lövins familj kör ett fordon som ur miljösynpunkt får anses bedrövligt.  Är det inte dags att MP börjar leva som de lär?

Sen har du rätt i att MP inte föreslår några konkreta åtgärder. De vill bara ha in mer pengar. Trängselskatten har t.ex ingen effekt överhuvudtaget. Trängseln är kvar. Skatten är hög och trafiken fortsätter öka. Jag berättade dett för MP för över 10 år sedan. Lyssnade de? Nix. Är de nöjda nu? Ja, ganska, men de ska bygga fler livsfarliga cykelbanor tydligen.
    Miljövänliga yrken, livsfarliga cykelbanor. Hahahaha!

Nu får du ge dig!
  • skrikhögeraktiviten
    nihka skrev 2018-07-19 00:20:41 följande:
    Miljövänliga yrken, livsfarliga cykelbanor. Hahahaha!

Nu får du ge dig!
    Sker dagligen hemska krascher på huvudstadens cykelbanor. Hastighetskontrollerna finns t.ex inte. Gående riskerar liv och lem både här och där. Dags för sig ätt ta del av lite verklighet.

Jag skulle inte säga att bensinmackföreståndare är speiellt miljövänligt yrke. Som exempel då.

Ge dig kan du dock göra själv.
  • nihka
    skrikhögeraktiviten skrev 2018-07-19 00:20:00 följande:
    Det spelar ingen roll. Man diskuterar sådana beskut tillsammans. Det vet "alla#.
    Här finns sju registrerade fordon varav fem är yrkesfordon och alla har verkligen inte diskuterats. Så du har fel.

Hejdå förresten.
  • Padirac
    skrikhögeraktiviten skrev 2018-07-19 00:24:56 följande:
    Sker dagligen hemska krascher på huvudstadens cykelbanor. Hastighetskontrollerna finns t.ex inte. Gående riskerar liv och lem både här och där. Dags för sig ätt ta del av lite verklighet.

Jag skulle inte säga att bensinmackföreståndare är speiellt miljövänligt yrke. Som exempel då.

Ge dig kan du dock göra själv.
    jodå, hastighetskontroller av cyklister görs och det resulterar ibland i att cyklisten inte får köra bil på ett tag
  • skrikhögeraktiviten
    nihka skrev 2018-07-19 00:28:38 följande:
    Här finns sju registrerade fordon varav fem är yrkesfordon och alla har verkligen inte diskuterats. Så du har fel.

Hejdå förresten.
    Skrikvänstern har väldigt ömma tår...
  • skrikhögeraktiviten
    Padirac skrev 2018-07-19 00:41:57 följande:
    jodå, hastighetskontroller av cyklister görs och det resulterar ibland i att cyklisten inte får köra bil på ett tag
    Nej, det är löjligt sällsynt med sådana kontroller och under tiden tillåts herr Helldén fortsätta bygga dödsfällor.
  • Padirac
    skrikhögeraktiviten skrev 2018-07-19 00:24:56 följande:
    ...
    skrikhögeraktiviten skrev 2018-07-19 01:38:07 följande:
    Nej, det är löjligt sällsynt med sådana kontroller och under tiden tillåts herr Helldén fortsätta bygga dödsfällor.

Padirac skrev 2018-07-19 00:41:57 följande:

det vore inte mer än rätt att fler kontroller införs på högt trafikerade cykelstråk. Men att påstå att de inte finns är en osanning. 
  • nihka
    skrikhögeraktiviten skrev 2018-07-19 01:36:38 följande:
    Skrikvänstern har väldigt ömma tår...
    Vad får du egentligen ut av att ränna efter mig och kalla mig vänster under ständigt nya nick. Och dina "argument" blir alltmer skruvade. Det verkar inte vara hälsosamt för dig att visats här. 
  • moderat såklart
    Padirac skrev 2018-07-19 10:36:57 följande:
    skrikhögeraktiviten skrev 2018-07-19 01:38:07 följande:

det vore inte mer än rätt att fler kontroller införs på högt trafikerade cykelstråk. Men att påstå att de inte finns är en osanning. 
    Att de inte finns ligger väldigt nära sanningen.
Svar på tråden Miljöpartiet långt under spärren och SD fortfarande srtörst i senaste Yougovmätningen-kommer MP tillbaka?