• blomliv

    Ingen mens trots misslyckad försök med insemination förra månaden

    Hej! Ny medlem på sidan här.


    Har försökt att googla fram lite information men det är så svårt att hitta det jag söker, därför försöker jag vända mig till er. 


    Jag och sambon har nyligen börjat vår behandling på RMC i Malmö. Vi använder oss ave AID insemination med donerad sperma då mannen olyckligtvis är steril. 


    Förra månaden 12/5 gjorde vi vårt första försök med insemination. Fick min mens vilket var väntat och gravtestet visade neg. 


    Vi påbörjade andra behandlingen men var tvungna att avbryta för att läkaren misstänker att jag har fått äl tidigare än dom hade planerat. Jag blir hormonstimulerad inför varje insemination. 


    Nu är det så här att jag skulle ha fått min mens tidigast tisdag senast torsdag denna veckan. Min cykel är inte så som den var innan jag börja med hormonsimuleringen, så är osäker på dagarna numera. Men blödningarna borde definitivt ha starta vid det här laget (söndag). 


    Kan det vara så att jag ändå blev gravid vid förra inseminationen och att dom inte har sett vid VUL nu den 10/6 då jag var där senast. Eller har min mens blivit rubbad av hormonerna jag har tagit? Aldrig varit med om att min mens är så här sen.


    Brösten har svullnat och mina bröstvårtor gör så förbaskat ont, brösten brukar svullna vid mens men aldrig varit med om att mina bröstvårtor gör ont. Har känt till och från mensvärk men inget som sitter i. Har varit snustorr, typ inga flytningar alls men idag har dom blivit väldigt rinniga, nästan som vatten. Tänkt att ta ett gravtest imorgon och därefter kanske ringa RMC och fråga vad som händer.


    Någon som har varit med om liknande? 

    Mycket information på en och samma gång, men blir så frustrerad över att den inte har kommit. Tacksam om någon kanske kan ge mig något enstaka svar. 

  • Svar på tråden Ingen mens trots misslyckad försök med insemination förra månaden
  • Pimpinellan

    Har man haft äl och inte blivit gravid så får man ju mens när den ska komma. Insemination brukar ske dagen före äl eller själva äl-dagen. Stämde med din första insemination m.a.o. Andra gången då-gjordes inget VUL för att se hur äggblåsan såg ut eller ens togs äl-test? Gjorde jag inför båda mina. Gravid efter förra tror jag inte på. Det är mycket ovanligt att få "mens" exakt när man ska och dessutom hade det absolut synts på VUL nu. Hade synts på VUL om de gjorde det inför den insemination som inte blev av också.

Svar på tråden Ingen mens trots misslyckad försök med insemination förra månaden