• Anonym (Doodlepop)

Han säger att han vill men orken finns inte där...

Min man och jag har gått från att ha sex hyffsat ofta (3-5 ggr i veckan) till en gång i månaden. 3-5 gånger var det i början av vårt förhållande men nu senaste året har det verkligen varit helt öken. Han vill aldrig ta initiativet och det tär mig samman verkligen. Han säger att det är för att orken inte finns där, han är trött och han känner hellre att han ger -allt- när vi ligger än att det ska bli ett halvdant ligg bara för sakens skull. Han VILL ju ligga, men det är att orken tryter. Jag tjatar inte, för det känns bara pinsamt och förnedrande för min del, så jag går mest bara runt och väntar på att han ska "vakna till" liksom. När det väl händer så är det för att "hoppsan nu har det gått en månad igen, så kan det ju inte vara" ... så säger vi alltid till varan efter att vi ska skärpa oss med frekvensen på samlagen men så går det likt förbannat en månad igen. 
    I övrigt har vi ett kanon förhållande, verkligen, men sexlivet är där vår svaghet ligger...

Vet bara inte vad jag ska göra för jag är så frustrerad och jag tror inte direkt tjat och gnäll kommer förbättra situationen. 

Är det att han inte tänder på mig längre men inte vågar säga det? Har hans sexlust helt enkelt börjat sina och jag får gilla läget?

• Svar på tråden Han säger att han vill men orken finns inte där...
  • Lena

Varför är han trött då? Har ni jobbat på att ändra det?

• Anonym (Doodlepop)
    Lena skrev 2016-06-26 23:03:28 följande:

Varför är han trött då? Har ni jobbat på att ändra det?

Krävande jobb fysiskt och han motionerar mycket med löpning och så, det är full rulle för honom från dag till kväll. Så visst, jag förstår hans trötthet... Men i mina ögon blir det som att han inte prioriterar vårt sexliv alls...
  • Anonym (GH)

Han har inte ngn annan? För han måste väl ha utlösning oftare än en gång i månaden? Eller runkar han ofta så han har inget behov av sex sen?

Svar på tråden Han säger att han vill men orken finns inte där...