• strösocker

Är jag gravid?

Hej alla! Jag och min pojkvän har precis börjat försöka få barn, vårt första. Jag har ingen koll på symptom eller så och undrar om jag redan kanske är gravid!

Vi hade sex för två dagar sen och jag ska enligt min kalender ha ägglossning om två dagar. Men den kommer ibland tidigare än så. 

Idag har jag fått flytningar som till en början var helt klara, men nu ser jag att det är lite svagt blodfärgat! Jag har aldrig haft detta innan och jag undrar om det kan vara ett tecken på graviditet? Kan symptomen komma såhär tidigt? Har någon varit med om liknande och varit gravida?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Fia 28

Nej man är inte gravid 2 dagar efter sex, ägget har inte ens fäst ännu.

• Fkvi

Tror inte det kan kännas/synas/komma så tidigt :) mest troligt bara vanliga flytningar

• strösocker
    Fia 28 skrev 2016-06-28 14:29:44 följande:

Nej man är inte gravid 2 dagar efter sex, ägget har inte ens fäst ännu.

Tack för svar! Vet du hur lång tid det tar? :)
  • Fia 28
    strösocker skrev 2016-06-28 14:36:41 följande:
    Tack för svar! Vet du hur lång tid det tar? :)
    Cirka 6 dagar.
  • vickan5st

du har väl förmodligen ägglossning vid klaraf lytningar. Man kan även blöda lite när ägget släpper.

• Linutis

Ligg nu på om du vill ha barn! Hade likadant som dig o körde på! Är i v 35 ?????

• strösocker
    Linutis skrev 2016-06-30 00:23:12 följande:

Ligg nu på om du vill ha barn! Hade likadant som dig o körde på! Är i v 35 ?????

Åh vad kul att höra! Är så förväntansfull.... fattar inte hur jag ska klara av att vänta dessa dagar Tungan ute
  • anne75

Vi laddade ner en app på telefon och där ser man när man är fertil och när äl är , de funkade är i v: 11 nu :)

• Brolinn
    anne75 skrev 2016-06-30 09:49:52 följande:

Vi laddade ner en app på telefon och där ser man när man är fertil och när äl är , de funkade är i v: 11 nu :)

Vilken app använde ni? :)
  • Fkvi
    Brolinn skrev 2016-06-30 16:04:31 följande:

Jag använder P Tracker Lite. Den är ofta på pricken när ÄL är :) gratis för iPhone
  • Brolinn
    Fkvi skrev 2016-06-30 16:05:26 följande:
    Jag använder P Tracker Lite. Den är ofta på pricken när ÄL är :) gratis för iPhone
    Okej, :) den jag använder. Väldigt på pricken men kroppen vill inte skapa bebbi - tydligen.

Fick min mens 3 dagar sent och den var i 1,5 dag aldrig haft mensen så här men eftersom den kom ser ja de som att ja inte är gravid heller :(

Frustrerande att vänta på en dag i månaden
  • strösocker
    Brolinn skrev 2016-06-30 16:04:31 följande:
    Jag skaffade "Life" igår. Kostar iofs 40kr för alla funktioner men klart värt det tycker jag!
  • Brolinn
    strösocker skrev 2016-06-30 17:37:03 följande:
    Jag skaffade "Life" igår. Kostar iofs 40kr för alla funktioner men klart värt det tycker jag!
    Värt att testa!
    Köper nog hem den :)
  • Linutis

Ja juste appen glömde jag nämna! Stämmer bra! Jag använde den också! Stämmer läskigt bra!

Svar på tråden Är jag gravid?