Bleka håret hos frisör?
Någon som brukar göra det som vet ungefär hur lång tid det brukar ta? Eventuellt att bara bleka slingor.
Någon som brukar göra det som vet ungefär hur lång tid det brukar ta? Eventuellt att bara bleka slingor.
Är det blonda slingor så är det alltid blekning. Det går inte att färga hår ljusare. Klart det inte slitet lika mycket attinte ha det i hela håret, men det sliter ju fortfarande och det blir inte lika ljust.
Men man kan aldrig gå från tex brunhårig och bli blond genom en färg. Så varför skriva det? Är du frisör? (Frågan är inte seriös då det inte finns en chans att du är det) Lyssna då på någon som vet.
Visst är det lite väte i färg men inte alls som i en blondering och sliter inte alls på samma sätt.
Jag bleker slingor men då är jag redan blond nu så det blir bara utväxten som bleks men det tar ändå minst 2h att sitta där då man får sitta en stund med blekningen i också.
För sling och klipp betalar jag ca 1000. Det kostar allt lite!
Men man kan aldrig gå från tex brunhårig och bli blond genom en färg. Så varför skriva det? Är du frisör? (Frågan är inte seriös då det inte finns en chans att du är det) Lyssna då på någon som vet.
Om du hade tidigare helt obehandlat hår så kan man färga en aning, ja, men det är inte en metod som används på många då det ofta inte blir bra. Sen är folks definition av "blond" vääääldigt olika. Praktiskt taget brunhåriga kallar sig ibland blonda. Det kan jag inte avgöra utan att ha sett dig dock. Sen är även broblemet just att folk generellt inte vet skillnaden mellan att färga och blondera. Många med tex platinablont hår använder ordet "färga" då de inte vet bättre. (Man kan inte få platinablont hår med metoden du nämnde, förutsatt att man inte var i princip lintott innan) Fråga din frisör vad det är i färgen nästa gång ;)
Så när en frisör säger att hen tänker färga mitt bruna hår blont och jag går därifrån blond och det inte var blonderingsmedel hen hade i mitt hår.....hur gick det till och vad använde frisören för preparat menar du?
Alla jag känner med långt hår säger att dom färgar det blont....känns jättekonstigt att så många frisörer ljuger om att dom egentligen använder blondering.
Om du hade tidigare helt obehandlat hår så kan man färga en aning, ja, men det är inte en metod som används på många då det ofta inte blir bra. Sen är folks definition av "blond" vääääldigt olika. Praktiskt taget brunhåriga kallar sig ibland blonda. Det kan jag inte avgöra utan att ha sett dig dock. Sen är även broblemet just att folk generellt inte vet skillnaden mellan att färga och blondera. Många med tex platinablont hår använder ordet "färga" då de inte vet bättre. (Man kan inte få platinablont hår med metoden du nämnde, förutsatt att man inte var i princip lintott innan) Fråga din frisör vad det är i färgen nästa gång ;)
Ja men nu är det ju frisörer som säger att dom färgar håret ljusare och vi pratar inte om platinablont ( vilket jag skrev att då behöver jag blondera håret) utan om blont dvs ljust hår.
Jaha, jag läste ditt inlägg om att det tar 1,5h och att du får riktigt vitt hår.
Ja men nu är det ju frisörer som säger att dom färgar håret ljusare och vi pratar inte om platinablont ( vilket jag skrev att då behöver jag blondera håret) utan om blont dvs ljust hår.
Tack för svar :)
En annan fråga. Någon som vet om de brukar klippa eller slinga först? Tänker att det lär bli väldigt dyrt om de gör det först, eftersom jag har rätt långt hår, tänkte klippa väldigt mycket. Men om de slingar först (som jag hört?) blir det ju dyrare, eftersom de har högre pris om en har längre hår.