Normalt att kissa i sängen 9år?
Min sambos son bor hos oss varannan helg. Han fyller snart 9år och kissar fortfarande i sängen rätt ofta. Är detta normalt?
Min sambos son bor hos oss varannan helg. Han fyller snart 9år och kissar fortfarande i sängen rätt ofta. Är detta normalt?
Ja det är normalt då det är ett hormon som styr det där. Men det finns hjälp att få. Kan inte vara kul för pojken framför allt.
Tycker inte att det är normalt för en 9 åring att göra det.
Har själv en som är snart 9 år och sist han kissade i sängen var han nog 3 år gammal..
Har förövrigt barn som är 4 och 5 år och ingen av dom kissar i sängen.
Det är vanligt, särskilt bland pojkar. Har sambon kollat upp sonens nattväteri?
Vår släkt är ett gäng sängvätare vi, helt normala människor. Speciellt för många av pojkarna har det skett i hög ålder.
Tycker inte att det är normalt för en 9 åring att göra det.
Har själv en som är snart 9 år och sist han kissade i sängen var han nog 3 år gammal..
Har förövrigt barn som är 4 och 5 år och ingen av dom kissar i sängen.
Det är inte ovanligt även om det är normalt.
Själv har jag en 9-årig dotter som kissar på sig dagtid ibland. Oklart varför men hon är under utredning.
Skulle stå onormalt. Blev det tydligare då?
Hur du fick in min dotters problem ät en gåta.
Det har hänt min 5 åring någon enstaka gång men bara om vi glömmer att han ska kissa precis innan han ska lägga sig. Men antar att ni redan tänkt på det, just sista kvälls-pinken liksom.
Normalt är det inte, för vid den åldern så ska den normala utvecklingen hos ett barn innebär att man inte kissar när man sover.
Däremot förekommer det, men för det kan man, i de allra flesta fall, få hjälp av sjukvården. Alla blir inte hjälpta, en del kan få leva med det resten av sitt liv.
Inte normalt, men inte helt ovanligt.
Jag tror folk hakar upp sig på användningen av ordet "normal". Jag är rejält närsynt, men skulle för den skull inte kalla mig själv onormal .
Jag tror folk hakar upp sig på användningen av ordet "normal". Jag är rejält närsynt, men skulle för den skull inte kalla mig själv onormal .
Inte så vanligt men för den sakens skull inte onormalt. För vissa barn är det så här även i den åldern, men sker det varje natt kan man få hjälp, det är inte roligt för barnet även om det inte på något sätt är onormalt, min ena dotter hade problem till ca 10-årsåldern då det gick över, när det gällde detta mognade hon sent helt enkelt
Onormalt skulle jag inte säga att det är.
Sjukvården utreder inte om barn kissar ner sig på natten fören de är 6-7 år. Innan de är det "normalt".
Har dom kollat upp honom? Har han alltid kissat ner sig? För torra barn som börjar kissa ner sig igen skall alltid kollad upp då de kan vara urinvägsinfektion el liknande.
10% av sjuåringar har enures (nattlig lossning) och en del av dessa kvarstår upp till tonåren. Ja- det är normalt.
Men din syn är inte inom normalspannet ;).
Såklart du är normal. Det är säkert denna kille också. Men att kissa i sängen som 9-åring är inte normalt. Då ska kroppen fixa att vara torr genom sömnen
Ja, jag vet det men det är stor skillnad på att säga till någon att hans/hennes syn inte ligger inom normalspannet och att säga till någon att det inte kan vara normalt att se så dåligt som han/hon gör. Dessutom är det tveksamt att kalla något så vanligt för onormalt.
Min son som är 8½ kissar i sängen ibland. Om det är normalt är ju en definitionsfråga. Men man bör söka hjälp åt barn som kissar i sängen efter 6 års ålder. Man kan ringa vårdcentralen eller barnmottagningen. Min son har fått hjälp med larm och medicin vilket har hjälpt.