Tips på billiga bilar med låg förbrukning mottages
Ja, nuvarande bilen är fortfarande med på banan, och den ska i första hand ersättas av en yngre av samma modell, men skulle ändå vara lite nyfiken på vad för fler bilar man skulle kunna kika på inför framtiden. Hade jag haft fria tyglar så hade jag valt något fint, som i mina ögon är en Audi A6, Q7 eller den nya VW Passaten. Tycker även mycket om Kias näst senaste Sportage (tycker den faceliftade nya varianten är ful), vilket också är den enda av ovanstående som jag haft privilegiet att köra ett flertal gånger. Men jag är inte riiiktigt där ekonomiskt ännu, haha. Mina krav är enkla och få som följer nedan:
- Inte lägre än 100 hk. Mina nuvarande 58 funkar, men är trögt ibland. Orkar inte med det i nästa bil, haha.
- Inte äldre än min nuvarande, alltså som äldst -98.
- Gärna dra i likhet med min nuvarande, alltså runt 0,5 liter/mil.
- Kosta som högst 20 000 kr.
Jag är inte kräsen på utseendet (min nuvarande är en väldigt kontroversiell modell). Undviker gärna bilar med förkärlek till rostangrepp. Tydligen så finns det vissa bilar som gärna rostar mer och fortare är andra.
Sådant som är plus men inte nödvändigt:
- Servostyrning kan vara lite lyxigt, har det inte på nuvarande.
Sååå, kom med förslag :D Har ni någon specifik blocket-annons ni utgår efter så länka gärna dit :D Alltid bra att få en blick av vad man kan få inom samma spektrum, så att säga.