• Arthur2010

gravid i v 12 men fortfarande svårt att glädjas

Vi blev gravida på sjätte försöket. Har fått ett par MF innan dess.

Nu är vi äntligen gravid (tom m tvillingar:)) men jag har vansinnigt svårt att glädjas. Så fort känslan av glädje kommer krypande så blir jag livrädd.

Nu står vi till råga på allt inför kub test. Det oroar ju inte mindre direkt.

Jag undrar om det finns någon där ute som känner samma men som kanske vet med sig att oron gick över. Någon i liknade sits? Någon som känner igen sig? När gick isåfall oron över?

• Svar på tråden gravid i v 12 men fortfarande svårt att glädjas
  • springa

Min oro gick över nästan helt först efter rul. Hade MA precis innan så var också väldigt orolig även om jag kände det skulle gå bra denna gång. Är i v.21 nu och antar att oron minskade mer och mer för varje vecka jag gick längre än när MA upptäcktes. 

Våga vara lycklig! Ingen poäng i att vara olycklig och orolig i onödan även om jag vet hur lätt det är att man hamnar i den tankebanan. Man vill inte låta sig vara glad i onödan liksom. Vilket är helknäppt om man tänker på det. 

• viseversa

Jag förstår dom oro ts. Men efter tul och när du ser att dom lever och mår bra minskar det säkert. Sen minskar det ännu mer efter rul. Men oron finns där hela graviditeten. Jag väntar nr 5 och har aldrig haft mf men känner ändå en oro. Tror det är normalt.

• Libra1

Jag känner samma. Vi lyckades på 6:e försöket och har också fått missfall samt förlorat ett barn senare i graviditeten. Det känns fortfarande tufft och svårt. Är i vecka 25 nu. Men nu känner jag fosterrörelser varje dag och känner mig lite lugnare.

Hoppas ditt kub har gått bra. Kanske du kan be din BM om att få lyssna på hjärtljud lite senare. Det har också hjälpt mig mycket. Samt täta kontroller och kurator.

Lycka till och grattis till tvillingarna!

Svar på tråden gravid i v 12 men fortfarande svårt att glädjas