• Tinavanja

    Öka möjligheten att bli gravid

    Hej alla fina tjejer som väntar på att få det härliga poliser på stickan.

    Jag är en av dessa. Skulle jätte gärna vilja ha lite tips på vad ni gör för att öka möjligheterna att få plus.

    Kom med massa tips. Har ett barn sen innan o hon kom med fertilitetsmonitor men tänkte att denna gång skulle göra det utan den.

  • Svar på tråden Öka möjligheten att bli gravid
  • Semlan1988

    Om du är överviktig så kan det hjälpa att gå ner i vikt. Om man går ner 5% av sin vikt så ökar det chansen att bli gravid ganska mycket.

    Börja äta folsyra, finns på Apoteket.

    Sluta röka (om du röker förstås)

    Sen så har jag hört att akupunktur kan hjälpa men det är väll lite kontroversiellt :)

    Lycka till!


    Tinavanja skrev 2016-07-03 19:38:03 följande:

    Hej alla fina tjejer som väntar på att få det härliga poliser på stickan.

    Jag är en av dessa. Skulle jätte gärna vilja ha lite tips på vad ni gör för att öka möjligheterna att få plus.

    Kom med massa tips. Har ett barn sen innan o hon kom med fertilitetsmonitor men tänkte att denna gång skulle göra det utan den.


  • Vinter16

    Undvik stress, ät ordentligt fast nyttigt, vet ej om du är överviktigt eller underviktig men en normal vikt ökar chanserna för graviditet. Drick helst inte för mycket alkohol men ett glas vin då och då gör ingen skillnad ;)
    D-vitamin har jag hört ska vara bra att äta för att bli gravid men vet ej hur mycket sanning det ligger i det :) Lycka till!

  • Tinavanja

    Nej jag väger normalt, röker inte, dricker väldigt sällan o försöker att äta nyttigt o motionerar dagligen.

  • Fkvi

    Ät folsyra, skippa alkoholen (helst helt), motionera (en promenad på 30 min per dag ungefär), ät varierande och nyttigt kost (veganskt/vegetariskt rekommenderar jag!) :)

  • fridalavidaloca

    Eftet sexet har jag lagt mig på rygg och cyklat med benen i typ tio minuter, har funkat båda mina graviditeter :D kanske kan funka för er med. Kommer dock inte ihåg hur det kan hjälpa, bara att det kan det.

  • JA77
    Semlan1988 skrev 2016-07-03 20:20:52 följande:

    Om du är överviktig så kan det hjälpa att gå ner i vikt. Om man går ner 5% av sin vikt så ökar det chansen att bli gravid ganska mycket.

    Börja äta folsyra, finns på Apoteket.

    Sluta röka (om du röker förstås)

    Sen så har jag hört att akupunktur kan hjälpa men det är väll lite kontroversiellt :)

    Lycka till!


    Folsyra minskar risk för ryggmärgsbråck, men det gör dig inte lättare gravid.
  • JA77
    Vinter16 skrev 2016-07-03 21:13:47 följande:

    Undvik stress, ät ordentligt fast nyttigt, vet ej om du är överviktigt eller underviktig men en normal vikt ökar chanserna för graviditet. Drick helst inte för mycket alkohol men ett glas vin då och då gör ingen skillnad ;)
    D-vitamin har jag hört ska vara bra att äta för att bli gravid men vet ej hur mycket sanning det ligger i det :) Lycka till!


    Stress gör ingen skillnad, annat än om den påverkar ägglossningen. 
  • Vinter16
    JA77 skrev 2016-07-04 09:05:41 följande:
    Stress gör ingen skillnad, annat än om den påverkar ägglossningen. 
    Haha ja men blir ägglossningen utebliven så blir man inte gravid
  • Tinavanja

    Ja det är viktigt vid ägglossningen att man mår bra o att sexet då blir bra för att du ska bli gravid. När du är gravid gäller det att inte hålla på med alkohol.

Svar på tråden Öka möjligheten att bli gravid