• Fkvi

Har vi gjort allt vi kunnat?

Hade sex varje kväll (såna är vi, haha!) 22-30 juni. Tror ni att vi gjort allt vi kunnat? Tror ÄL ska ha varit 30 juni eller 1 juli. Är orolig att vi borde haft sex den 1 juli också men "räcker" kanske med det vi haft? Hur länge lever spermier i snitt, någon som vet?

Är orolig att det inte ska "ta sig" denna månad och att vi ska behöva vänta en månad till för att försöka igen :/

• Svar på tråden Har vi gjort allt vi kunnat?
  • Linnis92

Spermier kan överleva uppemot 5 dagar i livmodern, dock inga garantier att det tar sig ändå.

• Fkvi
    Linnis92 skrev 2016-07-03 21:12:40 följande:

Spermier kan överleva uppemot 5 dagar i livmodern, dock inga garantier att det tar sig ändå.

Tack för svar! :)
  • Carambolan

Även under det perfekta ägglossningsligget är chansen att bli gravid bara cirka 20-25% (med variation för ålder, hälsa, etc.)

• Fkvi
    Carambolan skrev 2016-07-03 22:24:07 följande:

Även under det perfekta ägglossningsligget är chansen att bli gravid bara cirka 20-25% (med variation för ålder, hälsa, etc.)

Jag är 22 år och fullt frisk, då borde väl chansen vara litelite större? Eller kanske inte, är så luddigt när jag googlar runt hehe.
  • Carambolan
    Fkvi skrev 2016-07-03 22:33:36 följande:

Jag är 22 år och fullt frisk, då borde väl chansen vara litelite större? Eller kanske inte, är så luddigt när jag googlar runt hehe.

Nä, även för fullt friska 22-åringar tar det i genomsnitt 6 månader att bli gravid. Men chansen är lika stor på det första försöket som på det tionde. Lycka till :)
  • Fkvi
    Carambolan skrev 2016-07-03 22:40:06 följande:

Nä, även för fullt friska 22-åringar tar det i genomsnitt 6 månader att bli gravid. Men chansen är lika stor på det första försöket som på det tionde. Lycka till :)

Aha okej. Tack för svar! :) och tack! Blev gravid vid vårt första försök, men fick missfall i vecka fem så vi försöker nu igen!
  • fridalavidaloca

Har haft sex flera ggr när jag haft ägglossning då vi försökte bli gravida. Men så en gång direkt efter sexet så la jag mig på rygg på golvet och cyklade med benen och den gången tog det sig :) samma sak med andra barnet. Bara ett tips, funkar väl inte för alla men ändå. Lycka till!

• Fkvi
    fridalavidaloca skrev 2016-07-03 23:49:49 följande:

Har haft sex flera ggr när jag haft ägglossning då vi försökte bli gravida. Men så en gång direkt efter sexet så la jag mig på rygg på golvet och cyklade med benen och den gången tog det sig :) samma sak med andra barnet. Bara ett tips, funkar väl inte för alla men ändå. Lycka till!

Haha kul tips! Tack för svar :)
Svar på tråden Har vi gjort allt vi kunnat?