Verkligen en nidblödning?
Den 30 juni fick jag en glad fast gubbe på ägglossningtestet och idag den 4 juli fick jag en ljusrosa flytning. Kan det vara från att ägget släppt eller en nidblödning? Det känns lite väl tidigt för det.
Den 30 juni fick jag en glad fast gubbe på ägglossningtestet och idag den 4 juli fick jag en ljusrosa flytning. Kan det vara från att ägget släppt eller en nidblödning? Det känns lite väl tidigt för det.
Troligen från ägglossning, för tidigt att vara nidblödning.
Vet du hur lång tid efter ägget har släppt man han få en blödning?
Troligen från ägglossning, för tidigt att vara nidblödning.
Vet du hur lång tid efter ägget har släppt man han få en blödning?
Jag tänkte mer på blödningen från själva ägglossningen. Om det kommer så fort ägget har släppt eller om det kan va till några dagar efter?
Det är väl cirka en vecka. Men nidblödningar är ovanliga.
Så vitt jag vet kan en ÄL-blödning komma några dagar efter ÄL. Om du fick glad gubbe den 30:e släppte ägget förmodligen ca den 1/7 (det släpper ca ett dygn efter positivt ÄL-test), så det är på tok för tidigt för nidblödning. Det kan ju vara någon annan typ av blödning också, t.ex. spotting.
Ägget släpper ju 24-48 tim efter glad gubbe vad jag har fattat.. då kanske ägget släppte 2 juli och så kommer de små blödningar ut idag.. kanske tar en -två dagar för att blodet att komma ut ?! Jag tycker det låter mest som ägglossningsblödning än en nidis ..
Ok tack för infon :) har aldrig fått en blödning efter äl tidigare så blev lite fundersam.
Blod kan ta tid på sig att rinna ut så äl-blödning låter inte helt otroligt. Såvida ni inte haft sex nyligen-då kan det bero på slemhinnan också.