• Sobika

Verkligen en nidblödning?

Den 30 juni fick jag en glad fast gubbe på ägglossningtestet och idag den 4 juli fick jag en ljusrosa flytning. Kan det vara från att ägget släppt eller en nidblödning? Det känns lite väl tidigt för det.

• Svar på tråden Verkligen en nidblödning?
  • Fia 28

Troligen från ägglossning, för tidigt att vara nidblödning.

• Sobika

Vet du hur lång tid efter ägget har släppt man han få en blödning?

Fia 28 skrev 2016-07-04 14:57:18 följande:

Troligen från ägglossning, för tidigt att vara nidblödning.

• Fia 28
    Sobika skrev 2016-07-04 14:58:53 följande:

Vet du hur lång tid efter ägget har släppt man han få en blödning?

Det är väl cirka en vecka. Men nidblödningar är ovanliga.
  • Sobika

Jag tänkte mer på blödningen från själva ägglossningen. Om det kommer så fort ägget har släppt eller om det kan va till några dagar efter?

Fia 28 skrev 2016-07-04 15:15:49 följande:

Det är väl cirka en vecka. Men nidblödningar är ovanliga.

• Cyanea

Så vitt jag vet kan en ÄL-blödning komma några dagar efter ÄL. Om du fick glad gubbe den 30:e släppte ägget förmodligen ca den 1/7 (det släpper ca ett dygn efter positivt ÄL-test), så det är på tok för tidigt för nidblödning. Det kan ju vara någon annan typ av blödning också, t.ex. spotting. 

• Crazy catlady

Ägget släpper ju 24-48 tim efter glad gubbe vad jag har fattat.. då kanske ägget släppte 2 juli och så kommer de små blödningar ut idag.. kanske tar en -två dagar för att blodet att komma ut ?! Jag tycker det låter mest som ägglossningsblödning än en nidis ..

• Sobika

Ok tack för infon :) har aldrig fått en blödning efter äl tidigare så blev lite fundersam.

• Pimpinellan

Blod kan ta tid på sig att rinna ut så äl-blödning låter inte helt otroligt. Såvida ni inte haft sex nyligen-då kan det bero på slemhinnan också.

Svar på tråden Verkligen en nidblödning?