Ska jag göra gravtestet?
Jag tog ut min hormonspiral för 4 veckor sedan. Under tiden jag hade hormonspiralen fick jag regelbunden mens varje månad. Senaste mensen innan uttaget var för 6 veckor sedan. Med andra ord tog jag ut hormonspiralen ungefär vid ÄL. Efter uttaget blödde jag ingenting förrän en vecka senare, då kom en kraftig blödning (alltså för 3 veckor sedan). Kan det ha varit mens? eller var det en försenad blödning efter uttaget? För den beräknade mensen skulle inte ha kommit förrän veckan efter ifall jag går efter menscykeln innan uttaget. Det är svårt att veta hur jag ska räkna, ifall det är den blödningen som gäller eller om det som sagt var pga uttaget. Sedan uttaget har jag och sambon haft avbrutna samlag och vid ett par tillfällen har han även kommit i mig. Jag har känt mig lite retlig senaste dagarna och känt ett svagt illamående. Inte så att jag vill kräkas men ändå illamående. Jag har tappar aptiten lite. Jag har varit rätt trött, dock vet jag inte om det beror på att vi är på en weekend till Italien och att solen tar på en. Jag har också haft återkommande ont i magen i flera dagar samt varit uppsvälld som en ballong trots att jag går på toa varje dag så att säga. Upplever även att jag har fått lite finnar i ansiktet, vilket jag inte brukar ha. Men det som fick mig att undra var när jag för några dagar sedan upptäckte en mycket riklig tjock kletig vit flytning som lagt sig som ett lager i hela trosan (ursäkta den detaljerade beskrivningen). När jag googlade på det så började mina gravidspekulationer..
Vad tror ni? Jag har varit och köpt ett graviditetstest men det kanske är för tidigt att testa?