• CGu

    Vad vill du som kvinna ha?

    Hej,

    Jag och min sambo väntar vårt första barn i slutet av Augusti. Vi är superglada och väntar med spänning. Vi gör som alla ni andra och förbereder oss på så många sätt som bara tänkas möjligt.

    Min undrar är dock till alla er kvinnor som ska föda eller har fött barn tidigare. Vad önskar ni er allra mest efter förlossningen? Några dagar in i september så fyller min sambo 30år och när jag ett år tidigare fyllde 30 så gav hon mig världens bästa present som man kan få...en fotbollsresa till Liverpool. Så jag är evigt satt i "present skuld" till henne. 

    Snälla hjälp mig med ideér och förslag på vad jag kan ge till min sambo som fyller 30 och precis fått sitt första barn.

    Tack!

  • Svar på tråden Vad vill du som kvinna ha?
  • Lena

    Jag skulle vilja ha en för tidig present innan istället. En resa eller spabesök, något som kommer vara svårt att göra kommande året

  • Carambolan

    Jag hade önskat mig en ny spelkonsol och några spel till. Bebisar sover mycket i början ändå.

  • tjejenA

    Jag ska föda snart och känner att jag hade nog velat bli ompysslad en hel dag...middag, massage och rubbet. Och få avlastning med barnet.

  • Hi5

    Du vet ju bäst vad hon skulle uppskatta, eftersom du känner henne, så jag kan bara utgå från mig själv, och vad jag skulle uppskatta.
    Jag har själv fått barn tre gånger, och detta är exempel på vad jag suktade efter, och uppskattade allra mest
    Sedan måste man ju se till ekonomiska begränsningar- jag hade aldrig kunnat unna mig tex en heldag med allt det där fina, eftersom vår ekonomi aldrig skulle tåla sådana utsvävningar. Men man får använda sin fantasi. Kanske har man en bekant som är massör?
    Till exempel.

    En dag med barnvakt, då hon kan få sova länge, gå på massage, gå till frissan, manikyr, pedikyr, luncha, snacka av sig... gärna med bebisen och barnvakten, såklart, om hon vill det. Prata med en väninna/syster/mamma till exempel. 

    En skitsnygg handväska som man kan få plats med bebisgrejer i.

    Köp en lyxig massageolja till henne, som du lovar att använda på henne minst en gång i veckan. För fotmassage, nacke, rygg, skuldror... eller nåt annat kul ;)
    Packa in den tjusigt med doftljus, badsalt, fluff och cellofan, och skriv ett litet kort där du talar om hur fantastisk hon är och det bästa och dyrbaraste du kan ge henne är din tid och odelade uppmärksamhet, och det är hon värd. Och så se för bövelen till att det blir gjort. Regelbundet.

    Erbjud dig att göra något med henne som hon aldrig hade väntat sig, men gärna skulle vilja. Ta en kurs i Flamenco. Hoppa bungyjump. Gå en kurs i hur man bakar surdeg. Eller i Kama Sutra :)

    Skriv något vackert om henne och läs upp det för henne på festen. 
    Var ärlig och personlig.

    En surfplatta, om hon inte har det redan.

    Beroende på intresse, så kan en symaskin vara guld. Många älskar att sy grejer till bebisen, som bärsjalar, tygblöjor och annat. 

    Måste även inflika en viktig detalj, som inte har med någon present att göra, men du kommer att tacka mig: Överös henne med komplimanger. Oavsett hur hon ser ut på morgonen, så tala om för henne hur fin och vacker hon är. Faktum är, att det kan man aldrig få nog av. Att höra den man älskar bekräfta med ord (för det kan bli mer sällan med handling, iallafall första tiden, med en bebis), att man är sexig, vacker och het är underbart. När som helst. Beröm hennes figur, hennes energi och kvinnlighet.

    Lycka till!


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • straw2008

    Jag har fått fina push-presenter av min man (en omega med diamanter en resa till NY samt en ny garderob=3 barn). 
    Beror ju på hur hon är o vilka intressen hon har? 

    Jag ÄLSKAR fina handväskor men är petig o vill välja själv. Jag avskyr skor. 
    Jag avskyr spa men älskar konsert. 

    Du känner henne bäst, o dra på med ngt i 10 000 kr klassen iaf, hon fyller bara 30 en gång. 


    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Vad vill du som kvinna ha?