• Anonym (vad fan?)

Annie Lööf kallar undersköterskors jobb enkla!!

www.gp.se/nyheter/sverige/undersk%C3%B6terska-rasar-mot-annie-l%C3%B6%C3%B6f-1.3458239

Undersköterskors jobb är inte enkla! Det är nedvärderande att säga så.

• Svar på tråden Annie Lööf kallar undersköterskors jobb enkla!!
  • Anonym (Revi)

Nej absolut inte enkla! Framförallt otroligt viktiga. Men trots allt är usk ett jobb som motsvarar gymnasiekompetens liksom elektriker, barnskötare, enklare administratör, bagare osv. På så vis kan säga iof att det är ett "enkelt" yrke.

• Mirja von Beau
    Anonym (vad fan?) skrev 2016-07-06 10:28:55 följande:

www.gp.se/nyheter/sverige/undersk%C3%B6terska-rasar-mot-annie-l%C3%B6%C3%B6f-1.3458239

Undersköterskors jobb är inte enkla! Det är nedvärderande att säga så.

Fel. Hon sa att det är enkelt att kunna jobba inom vården som usk, pa eller skötare, inte att usk jobb är enkla. Jag jobbar själv inom vården. Har gjort det hela mitt liv och jag håller med henne. Nuförtiden finns det alltför många outbildade, mest unga tjejer, som ska ta hand om allvarligt sjuka patienter som inte har koll på någon diagnos öht, enbart för ekonomins skull. 
  • Anonym (Anton)

Ja, det behövs väl ingen längre utbildning i alla fall. Men sedan tror jag många blandar ihop enkelt med viktigt.

Jag tycker det är ett ganska enkelt jobb, det är ju inte de med högst betyg som jobbar som undersköterskor. Däremot tycker jag det är ett mycket viktigt jobb.

• Anonym (Trött)

Men sluta älta. Hon har ju förklarat på twitter att hon uttryckte sig på fel sätt, hon menade ju inte så. Suck.

• Anonym (Katja)

Men ge er. Det var ju inte så hon menade det, vilket hon förklarat. Hur länge orkar man tjafsa och ömka över en felsägelse som rättats till, förklarats och ursäktat. Jag har personligen aldrig riktigt gillat henne men det här börjar ju bli löjligt.

• Butterscotch

Om det krävs lite för att kunna jobba inom ett visst yrke brukar man kalla det för enkla jobb. För att bli uska krävs väl inte mycket utbildning? Då är det ett enkelt jobb. Viktigt men enkelt.

Svar på tråden Annie Lööf kallar undersköterskors jobb enkla!!