Annie Lööf kallar undersköterskors jobb enkla!!
www.gp.se/nyheter/sverige/undersk%C3%B6terska-rasar-mot-annie-l%C3%B6%C3%B6f-1.3458239
Undersköterskors jobb är inte enkla! Det är nedvärderande att säga så.
www.gp.se/nyheter/sverige/undersk%C3%B6terska-rasar-mot-annie-l%C3%B6%C3%B6f-1.3458239
Nej absolut inte enkla! Framförallt otroligt viktiga. Men trots allt är usk ett jobb som motsvarar gymnasiekompetens liksom elektriker, barnskötare, enklare administratör, bagare osv. På så vis kan säga iof att det är ett "enkelt" yrke.
Ja, det behövs väl ingen längre utbildning i alla fall. Men sedan tror jag många blandar ihop enkelt med viktigt.
Jag tycker det är ett ganska enkelt jobb, det är ju inte de med högst betyg som jobbar som undersköterskor. Däremot tycker jag det är ett mycket viktigt jobb.
Men sluta älta. Hon har ju förklarat på twitter att hon uttryckte sig på fel sätt, hon menade ju inte så. Suck.
Men ge er. Det var ju inte så hon menade det, vilket hon förklarat. Hur länge orkar man tjafsa och ömka över en felsägelse som rättats till, förklarats och ursäktat. Jag har personligen aldrig riktigt gillat henne men det här börjar ju bli löjligt.
Om det krävs lite för att kunna jobba inom ett visst yrke brukar man kalla det för enkla jobb. För att bli uska krävs väl inte mycket utbildning? Då är det ett enkelt jobb. Viktigt men enkelt.