• lalalovee

Stängd tapp på BIM??

Någon som tempar/ känner på tappen? Undrar hur tappen ska va på bim om man nu e gravid? För ja skulle haft mens idag, brukar vakna med den men inget blod inte ens i flytningarna. Plus att tappen är stängd och tempen förhöjd med 0,3 grader. Vill inte hoppas och köpa test och bli besviken men har aldrig missat mens förutom vid graviditet! Vad tror ni?

( ska köpa ett imorgon om den inte kommer för er som vill state the obvious)

• Svar på tråden Stängd tapp på BIM??
  • Mammaresan

Det finns inget specifikt mönster tappen har vid graviditet, det är väldigt olika från kvinna till kvinna så det är inget bra sätt att kolla huruvida man är gravid eller ej. Tappen kan öppna sig bara några timmar innan mensen kommer... Däremot kan jag ju ställa en fråga och det är om tappen känns väldigt hård och tillsluten eller om den är mer mjuk och tillsluten? (inte för att det sistnämnda är säkert heller, men ja..)

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • lalalovee

Den kändes hård och tillsluten och jag plussade på bim+2 så mina misstankar stämde :)

Mammaresan skrev 2016-07-08 00:46:08 följande:

Det finns inget specifikt mönster tappen har vid graviditet, det är väldigt olika från kvinna till kvinna så det är inget bra sätt att kolla huruvida man är gravid eller ej. Tappen kan öppna sig bara några timmar innan mensen kommer... Däremot kan jag ju ställa en fråga och det är om tappen känns väldigt hård och tillsluten eller om den är mer mjuk och tillsluten? (inte för att det sistnämnda är säkert heller, men ja..)

Svar på tråden Stängd tapp på BIM??