• Anonym (Påklädd flickvän)

Hjälp! Min killes familj är nudister!

(Ingen kategori passade riktigt bra så jag la tråden här)

Jag och min kille har varit ett par i ca fyra månader. Vi är båda närmare 30 och relationen har varit seriös från start och vi hoppas att vi kan flytta ihop och gifta oss så småningom. Jag fick tidigt i relationen reda på att hans familj är nudister och praktiserar det fullt ut på sommarstället. Jag har träffat dem en gång tidigare (påklätt och vanligt) men om någon vecka ska vi dit och hälsa på och bo över en eller två nätter i sommarstugan. Jag och min kille har såklart pratat och skojat mycket om det här. Min kille har intygat mig att jag inte behöver vara avklädd men att det kan hända att andra i familjen kommer vara nakna om det är fint väder. Min killes bror och syster + man och barn kommer eventuellt komma. De är då och då också nakna eller delvis nakna tydligen.

Jag har frågat så många frågor till min pojkvän att han nog börjar bli lite trött på att svara och tycker att jag oroar mig i onödan. Jag gissar att det här är en ovanlig familj och tror inte att så många har erfarenhet av något liknande. Men kanske har någon av er ett råd eller klyftig tanke!?

Jag är nästan lite pryd. Jag tycker det känns sexuellt med nakenhet. Hur ska jag hantera de känslorna?

Om alla andra sitter med bar överkropp och bara jag sitter med bikini? Borde jag då ta av mig för att passa in?

Hur gör ni som tex bastar nakna med män och kvinnor? Händer det att män får stånd i sånna här lägen? Behöver jag oroa mig för att se sånt? Hur känns det efteråt när ni som bastar nakna träffas och vet exakt hur den ene och den andre ser ut?

• Svar på tråden Hjälp! Min killes familj är nudister!
  • Haskel

Om killarna/männen får stånd, så är det väl något de får oroa sig för. Det är väl inte ditt problem.
    Om du tycker det känns sexuellt med nakenhet, är det däremot ditt problem.

Nakenhet är inget speciellt i själv verket. Speciellt och sexuellt kan det däremot vara i fantasin eller tanken. Jag tror faktiskt att det blir lättare för dig, om du själv klär av dig också. 

Se det som ett lämpligt tillfälle att bli av med din prydhet.

• Frontline

Jag tycker att du gör precis hur du vill, vill du ha bikini på dig så ha det tror inte dom andra bryr sig..

Angående att basta naken tillsammans så har det aldrig varit nåt bekymmer vi har oftast lagt en handduk över så man inte ser...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • HannaS86

Jag är lite nudistig av mig och brukar åka till nakenbad på somrarna och skulle gärna gå naken hemma både inomhus och utomhus om jag hade bott avskilt. Jag hade trots det varit extremt obekväm om min pojkväns föräldrar varit nudister. Jag har inget emot att se människor jag inte känner nakna, men släkt och pojkväns släkt är ett stort nono för mig. Det hade känts väldigt obekvämt att se dem nakna. Men, man kan ju inte tvinga dem att klä på sig bara för ens skull så jag hade "stått" ut och haft på mig det jag är bekväm i. På sin höjd hade jag varit naken på överkroppen för att få en jämn solbränna om det är väldigt fint väder men jag hade aldrig varit naken på underkroppen. Förhoppningsvis vänjer man sig vid att se dem nakna och det blir avdramatiserat.

• Fjäril Vingad

Om du hellre bär bikini än är naken så tycker jag att du bär bikini. Svårare än så är det inte. Bara för att de är nudister innebär inte att du måste bli det.

Ang bastu så kommer jag från Finland och där bastade vi ofta familjevis, alla nakna. Jag såg aldrig en man få erektion där. Det var totalt oladdat sexuellt. Tror inte att det är annorlunda här om man bastar familjevis.

Bara ta det lugnt. Och om du känner dig nervös så brukar det faktiskt underlätta att säga att du är det. De förstår säkert.

Men som sagt, du behöver inte visa en millimeter mer hud än vad du själv är bekväm med. Din kropp, dina regler.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (K)
    SUVI5700 skrev 2026-03-30 10:03:43 följande:
    Hur gick det för dig och killen? Är ni fortfarande ett par?
    Har du tråkigt? Det är tredje tråden idag om nudism och nakenbad som du väcker till liv efter många år.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (K)
    SUVI5700 skrev 2026-03-30 11:07:15 följande:
    Ämnet behöver lyftas. Har du inget bättre för dig än att hålla koll på mig?
    Ämnet behöver INTE lyftas. Fortsätter du så anmäler Jag för spammande.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hjälp! Min killes familj är nudister!