Separera, hur vet man?
Jag mår så dåligt, och vet varken ut eller in. Jag träffade min man när jag var 17 år, nu är jag 40. Vi har alltså levt ihop i över halva mitt liv. Vi har två barn, 7 och 11 år. Jag har länge kännt att jag inte har rätt känslor för min man, men jag älskar honom för att han är mina barns pappa. Han är bra, varken mer eller mindre. Är det så här det ska vara? Jag vet ju inget annat? Han vill att vi fortsätter ihop, men jag känner ju ingen attraktion till honom. Jag har vid ett par tillfällen fått känslor för andra män. Nu är jag så förälskad i en annan man, och mina känslor är besvarade. Jag vill inget hellre än att vara nära honom, men jag kommer inte göra något förrän jag rett ut min nuvarand relation. Jag har hemskt dåligt samvete att jag tillåtit mig ge efter för mina känslor mär det gäller den andre mannen. Han bekräftar mig och beskriver sina känslor för mig. Jag hat aldrig upplevt så starka känslor i min kropp.
Jag har i flera års tid försökt förklara för min man att jag saknar kärlek i vår relation. Han håller inte med, han älskar mig, men är väldigt dålig på att visa det, vilket han håller med om. Jag har tappat mina känslor för min man och är upp över öronen förälskad i en annan man. Men hur går jag vidare. Jag kan inte säga till min man att jag älskar honom, vill inte vara fysiskt nära honom. Men hur ska jag kunna såra honom och barnen genom att lämna?