Min son på 1,5 år skriker sig till sömn varje kväll , vet inte vad vi ska göra!?
Min lille kille har varit en periodare när det gäller sömnen , ibland somnat i tid ( vid 8 ) och sovit i sin egen säng hela nätter , och ibland har han sovit mer oroligt så att jag har fått lägga honom hos mig . Men större delen så har han sovit helt ok .
Jag var hemma med honom i cirka 1år och 5 månader , nu har jag börjar jobba och min sambo är hemma över sommaren . Redan bara några dagar efter att vi bytt så började han sova oroligt och har inte velat sova själv sedan dess . Och läggningen på kvällarna har blivit svår . Han får vällingen i famnen hos någon av oss sedan får han lov att somna i vår säng men han skriker och skriker och vill inte sova trots att klockan är sent närmare halv 10-10 , det slutar med att han somnar av ren trötthet efter all frustration , vilket för mig känns fruktansvärt ! .
Jag har provat sjunga , läsa, lyssna på vaggvisor men inget funkar . Jag klappar på honom men han blir bara mer arg .
Numera är det dock pappan som nattar och sover med honom eftersom att jag ska upp och jobba . Men ikväll fick jag prova lägga honom vilket kändes som en ren kamp ! och så har det inte varit tidigare när jag varit hemma med honom .
Känner någon igen sig i detta och kan ge oss tips ? BVC känns inte till så mycket hjälp.
Är detta någon såkallad fas bara? Har hört att dom gärna sover dåligt när de sedan börjar förskola ? Vilket han gör om 1,5 månad .
Eller har han blivit så påverkad av att vi har bytt av varandra så att jag jobbar och min sambo är hemma ?
Jag känner liksom inte igen detta beteendet och det känns hemskt att han ska behöva vara så ledsen ( men ändå försöker jag göra vad jag kan för att hjälpa och trösta )