• Therese1982

Mitt ex vägrar ge mig foton.

Helt förtvivlad.

Mitt ex vägrar ge mig kopior på delar av foton ur vårt familjealbum.

Allt finns på hårddisk men han påstår att de bilder jag frågar efter inte existerar.

Det är jag som tagit i stort sett alla foton.

Hårddisken tillhör hans företag. Men fotona är väl mina då de är tagna av mig?

Vad kan jag göra? Det är ovärderliga foton på min son och vår hund.

• Svar på tråden Mitt ex vägrar ge mig foton.
  • Långbenopluto

Tyvärr kan du inte göra nåt.

Lär dig av detta och spara alla dina bilder på fler ställen i framtiden.

• Therese1982
    Scalaren skrev 2016-07-08 23:19:06 följande:

Tyvärr kan du inte göra nåt.

Lär dig av detta och spara alla dina bilder på fler ställen i framtiden.

Hur kommer det sig?
  • Holma

Hans dator eller t.o.m företagets . Hur kan du bevisa att du knäppt bilderna?

• Alvina

Finns nog inte så mycket du kan göra, men du kan ju alltid erbjuda dig att betala för dem, om de nu är så viktiga för dig.

• Therese1982
    Holma skrev 2016-07-08 23:29:37 följande:

Hans dator eller t.o.m företagets . Hur kan du bevisa att du knäppt bilderna?

Det är inte svårt med tanke på att jag var föräldraledig med barnet och bilderna är tagna på tider som mitt ex jobbade. Dvs 6.00-21.00. Ja, han jobbade jämt.
  • Therese1982
    Alvina skrev 2016-07-08 23:41:59 följande:

Finns nog inte så mycket du kan göra, men du kan ju alltid erbjuda dig att betala för dem, om de nu är så viktiga för dig.

Kan du någonting om juridik i det här fallet? Utveckla gärna ditt svar i så fall, varför kan jag inget göra? Bilderna är ju mina.

Varför skulle bilderna inte vara viktiga för mig?
  • sportpappa
    Therese1982 skrev 2016-07-09 10:21:50 följande:
    Det är inte svårt med tanke på att jag var föräldraledig med barnet och bilderna är tagna på tider som mitt ex jobbade. Dvs 6.00-21.00. Ja, han jobbade jämt.
    För att se när de är tagna behöver du ha tillgång till dem vilket du inte har. Om du har tillgång till dem så behöver du inte bevisa att du har tagit dem för då har du dem redan.

Varför vill han inte ge dem till dig?
  • Therese1982

För att han mår så dåligt i sig själv att det enda nöjet han har är att få andra att må dåligt. Enda anledningen är att han är medveten om hur ledsen det gör mig, han njuter av det.

• sportpappa
    Therese1982 skrev 2016-07-09 10:29:31 följande:
    Kan du någonting om juridik i det här fallet? Utveckla gärna ditt svar i så fall, varför kan jag inget göra? Bilderna är ju mina.
    Det finns inget som bevisar att bilderna ens existerar.
  • Therese1982
    sportpappa skrev 2016-07-09 11:42:13 följande:

Det finns inget som bevisar att bilderna ens existerar.

Jasså? Och hur vet du det?

Idiot....
  • sportpappa
    Therese1982 skrev 2016-07-09 12:02:11 följande:
    Jasså? Och hur vet du det?
    Idiot....
    Jag säger inte att de inte existerar. Jag säger att du saknar bevis för att de existerar. Om ditt ex säger att de inte existerar så står ord mot ord. Har du något mail, sms eller liknande som visar på att han vägrar ge dem till dig?
  • Therese1982
    sportpappa skrev 2016-07-09 12:27:42 följande:

Jag säger inte att de inte existerar. Jag säger att du saknar bevis för att de existerar. Om ditt ex säger att de inte existerar så står ord mot ord. Har du något mail, sms eller liknande som visar på att han vägrar ge dem till dig?

Nej, inte mer än att han påstår att han gett mig alla foton han har som finns i datorn. Vilket är högst osannolikt då vi levt tillsammans 11 år och fyra av dem har jag inte fått ett enda foto från.
  • Långbenopluto

Ge upp, polisen kan inte göra något och så länge du är på ditt ex om dessa bilder så njuter han bara av att såra dig. Ge honom inte den belöningen!

Svar på tråden Mitt ex vägrar ge mig foton.