Nidblödning, ägglossningsblödning eller mens?
Hej alla kloka familjelivare.
Kanske kan ni göra mig något klokare, för jag har googlat som en galning på vad son händer med min kropp, men är som ett frågetecken.
Jag fick barn i februari, delammat fram till slutet på april. Mensen kom aldrig igång så jag fick äta pergotime.
Jag åt pergotime med start 23/6 och 5 dagar framåt. Har haft sex i stort sett varje dag efter det. Har tagit tempen varje morgon men har inte lyckats hitta något tydligt mönster. Har kört med ägglossningsstickor också men gav utslag varje dag, dock inte lika starkt som kontrollstrecket.
I onsdags 6/7 fick jag blodblandad flytning. Den avtog under torsdagen, kom dock på pappret lite rosa. I fredags 8/7 blev flytningarna rikligare. Dock inte som min mens jag tidigare haft. Idag lördag 9/7 är det också blodiga flytningar och får använda tampong. Känns tidigt om mensen kommit redan efter pergotime?
Förövrigt har jag mått som en kratta idag. Svimfärdig, yrsel, molvärk emellanåt, lite lätt lös i magen, svettig och känner mig febrig. Tempen visar inget speciellt. Då undrar man ju vad blödningen kan tänkas vara... Vad tror ni? Ägglossningsblödning? Nidblödning? Eller mens?